Wat is er nieuw

hoeveel all in one

60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Hallo

ik heb een aquarium de juwel vision 260.
Hij is rijk gevuld met planten .
De verlichting is van JMB 3 led balken van 90 cm lang.
De lampen branden 10 uur eerste uur van 0% naar 70 % dan 8 uur op 70 % en het laatste uur van 70% naar 0%
Er is ook co2 aanwezig en de stroming is prima.
De plantenvoeding die ik gebruik is ALL IN ONE en mijn vraag is nu hoeveel moet ik nu per dag geven ?
Ik geef nu 10ml per dag maar weet niet of dat teveel of te weinig is .
De planten groeien aardig maar ik heb ook algen.

Dan zal je eerst even je waterwaarden moeten meten, voor en na de verversing mits je na de verversing de oia toevoegt dan eerst een uurtje of 4 wachten voor het meten.

Net wat Ton al aangeeft waarden meten al zou het me niets verwonderen dat de verhouding po4 no3 scheef zit
alle in one lijkt leuk maar kan problemen opleveren omdat de toevoeging van de verschillende stoffen niet onderling aan te passen zijn.

Ik denk dat de verhouding minder belangrijk is en dat je moet zorgen voor voldoende voeding. Zie ook de onderstaande link waarin wordt gemeld dat planten er niet zo mee zitten hoeveel er in de waterkolom zit zolang er maar genoeg is.

https://www.aquascaping-blog.com/157/redfield-ratio

Die RR werkt niet echt bij zoet en is meer van toepassing bij Phytoplanktons

IK heb vrijdagmiddag waterverversing gedaan en heb vanmiddag de waterwaardes gemeten.
po4 2,0
fe 0,25
no3 25
kh 6
ph 7

waar moet nog verbetering in komen ?

Je zit rond de 17 mg co2 dus dat kan denk ik wel wat hoger maar dat hangt ook af van je planten en de verlichting.

Na veel knutselen heb ik er een paar op gekregen

20190124_200642.jpg

20190203_175653.jpg

20190203_175708.jpg

20190124_200642.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan