Wat is er nieuw

Hoeveel ancistrussen in mijn aquarium? (180 liter)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tycho076
  • Startdatum Startdatum
T

Tycho076

Guest
hey allemaal,

Ik heb momenteel een koppel ancistrussen zitten in mijn juwel vision 180. Nu vroeg ik mij af:
Hoeveel (volwassen) ancistrussen in deze maat aquarium kunnen?
Op het internet las ik 4 maar is dit niet teveel?
Kan ik meerdere mannetjes in deze bak houden of wordt het dan knokken?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Ik weet helaas nog niet hoe ik een foto moet uploaden,

Als visbestand zit er momenteel in:
- koppel ancistrussen.
- 4 jonge longfin ancistrussen, eenmaal groter gaan ze naar een ander aquarium.
- 3 ottocinclus affinis,
- 8 kardinaaltetra's
- 8 platys, 2 man 6 vrouw
- 5 sherrybarbeeltjes, misschien deze eruit?
- 1 kogelvis, deze verhuisd binnenkort.
- 2 corydora's albino, de rest van hun groepje is gestorven, wellicht binnenkort nieuwe kopen
- 3 kleine slangetjes, weet de naam niet
- +/- een 30-tal vuurgarnalen
- 1 blauwe waaiergarnaal (Afrikaanse waaiergarnaal), als het moet gaat deze eruit omdat die de legholen ook wel interessant vind.

voor de rest staat er lekker veel keinhout en planten in en 3 legholen, dit worden er denk ik 5 of 6.

Hallo Tycho.

Voor mij, Geen Ancistrussen meer. kweken als konijnen.
Eer je het weet ,heb je een bak vol.

Had ze in de kamerbak, resultaat 53 jongen.
En ze vraten de eieren van andere vissen op.

Hallo Bertus,

Daar heb ik inderdaad al over nagedacht, ik kan gelukkig mijn eventuele jongen naar een LFS brengen, deze zijn er erg blij mee, zodra mijn longfins volwassen zijn wil ik het hiermee proberen, deze variant zie je niet vaak dus tegen een goedkopere prijs ben ik er wellicht ook sneller vanaf?

Hoeveel had jij er in wat voor soort aquarium (afmetingen). dan kan ik een beetje vergelijken

Ook hou ik de albino variant, niet de wildkleur dus dat helpt wellicht ook.

Ja, ik ook, maar heb ze nu in andere bakken gezet.

Heb ik nu weer eieren, gaan ze als kaviaar naar de Malawi,s.

Ben benieuwd of het bij mij ook zo gaaat dan.
hoeveel mannetjes en vrouwtjes heb jij dan als ik vragen mag?

Ik heb misschien een cruciale fout gemaakt maar ik heb t mannetje en t vrouwtje er tegelijk ingedaan, het mannetje is niet dominant naar haar maar het vrouwtje zie ik 9 van de 10 keer wel alhoewel het mannetje meer de legholen verkent en ik vaak alleen zijn staart eruit zie komen. Is dit goed of niet?

Het mannetje doet de eieren, wist je dat? Het is normaal dat de mannen veel verscholen zitten. Ik zie die van mij nooit.

Ja dat wist ik, heb me goed ingelezen en mijn bak ingericht naar hun smaak voordat ik ze daadwerkelijk kocht, maar aangezien ik ze er tegelijk in had gedaan omdat ik geen aquarium heb groot genoeg voor de man voor een week dacht ik misschien dat die haar al verjaagd had.

Enig idee of ik beter een koppeltje of een trio kan houden?
Ik heb een intern filter van 600liter p/h, is dit genoeg. Ik denk het wel want hij doet mijn bak dus 3maal per uur.

Tycho

Ik heb een koppel en dit gaat prima. Eenmaal de man op eieren zit laat hij haar met rust.
Of je filter genoeg is hangt van de vervuiling af. Voor nu is het prima.

Ik val in herhaling geloof ik.

Oke dan houd ik het voorlopig bij een koppel, de vervuiling was voor de ancistrussen niet erg maar ancistrussen zijn echte poepers dus even kijken wat de gevolgen zijn.

Bedankt!

Tycho076 zei:
Ben benieuwd of het bij mij ook zo gaaat dan.
hoeveel mannetjes en vrouwtjes heb jij dan als ik vragen mag?

Ik heb misschien een cruciale fout gemaakt maar ik heb t mannetje en t vrouwtje er tegelijk ingedaan, het mannetje is niet dominant naar haar maar het vrouwtje zie ik 9 van de 10 keer wel alhoewel het mannetje meer de legholen verkent en ik vaak alleen zijn staart eruit zie komen. Is dit goed of niet?

Nu ,denk ik weer en 25 . donkere en veel gele.

Ik zou er ook niet meer bij plaatsen, Ancistrussen kunnen aardig territoriaal zijn. Verder heb je ook al heel wat andere vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan