Wat is er nieuw

Hoeveel Anentome Helena's?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rrrrrik
  • Startdatum Startdatum
R

Rrrrrik

Guest
Hallo Allemaal,

Wij hebben een aquarium van 60L waarin we zo ongeveer 1,5 jaar geleden mee gestart zijn. Er zitten een aantal tetra's, plaatjes twee corydora's en een algeneter in.

Op een gegeven moment hadden we veel andere bezoekers in de vorm van kleine slakjes, van die kleine ronde, ik denk dat het posthoorn slakjes waren. Dat werden we steeds meer en op een gegeven moment waren het er zo veel dat we vonden dat we er echt iets aan moesten doen. Toen kwamen we uit bij de speciaalzaak op de Anentome Helena, het waren niet alleen mooie beestjes om te zien, maar dus ook heel nuttig. We hadden er drie gekocht.

Na een paar weken begonnen we ook jonkies te spotten en begon het erop te lijken dat ze het gingen winnen van de andere slakken. Het werden er wel steeds meer.
Tot alle andere slakken op waren, op dat moment telden we een stuk of 35 Helena's.

Op veel plaatsen op internet is te lezen dat ze op houden met voortplanten als de andere slakken op zijn, maar dat waag ik te betwijfelen. Meestal zie je overdag maar een enkele, maar 's avonds als de vissen gevoerd worden komen ze met z'n allen tevoorschijn. Ik denk dat we er momenteel meer dan 50 hebben.

Mijn vraag is nu, kun je er ook teveel in je bak hebben of maakt het niet uit? We hebben niet het gevoel dat de andere vissen er last van hebben.

Bedankt voor advies,

Groeten,
Rik

Welkom, Rik ,op het Af.

Probeer er een 25-35 aan je LFS. winkel te slijten.

Kweken wel weer aan.

Dank!

Ik dacht idd wel dat het teveel zouden zijn. Ik zal het proberen!

Ik had er ook erg veel 100 plus, ik vond het gewoon niet mooi zo'n tapijt van Helenas, vooral na het voeren natuurlijk dan komen e allemaal masaal. Ik heb er inmiddels 60 verkocht via mp.

Welkom op het forum! Ze planten zich inderdaad ook nog voort wanneer er geen slakken zijn. Op zich kun je nog wel prima 50 stuks in je bakje houden maar een deel weg doen kan ook geen kwaad. Zoals Bertus zegt, misschien wil de aquariumzaak wel een deel overnemen en anders kun je ze altijd nog op marktplaats of hier op het forum te koop zetten.

Ook bij helena's geld -spaarzaam voeren-!

Edit;
En welkom natuurlijk.

Nou de aquariumzaak had inderdaad wel interesse. Ik ga er een aantal uitvissen en aan hem brengen, hij wilde er nog wel wat voor gaan geven ook!

Bedankt voor de tips!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan