Wat is er nieuw

Hoeveel apistogramma borelli.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Harmen.L
  • Startdatum Startdatum
H

Harmen.L

Guest
Na het heengaan van mijn laatste paradijsvis is er weer plek ontstaan in mijn Rio 300.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoeveel en van welke sexe er in de bak kunnen.

Medebewoners oa: 3 L144, 9 purperkoppen, hele zooi Chinese danio's, 2 sewellia's.

Temp: kamertemperatuur in de winter graad of 20 in de zomer 25 ofzo.

De vraag is dus hoeveel Apistogramma borelli kan ik toevoegen en wat is de verhouding man vrouw. Uiteraard zal ik voor genoeg schuilplaatsen zorgen.

Niet iedereen zal de zelfde mening hebben maar denk dat als je verder niks op de bodem doet en je aquarium echt inrichting naar hun dus veel zichtbrekers/schuilplaatsen je best een groep 3(mannen).6(vrouwen) kwijt kunt enkel weet ik even niet waar die sewellia's vooral zwemmen?

Sewellia's zitten niet echt op de bodem bij mij eerder overal.
De L144 daar in tegen wel. En de oudste, van 8+ ,is de dominanste vis van de bak.
Verhouding is dan volgens jou 1 op 2.

Had het laatste jaar 2 mannen paradijsvissen bij elkaar zitten en dat heeft nooit
tot gevechten geleidt. Soms kun je ook mazzel hebben qua agressie.

O ja verhouding purperkoppen is 5 man 4 vrouw en dat wordt meestal ook niet zo aangeraden maar gaat erg goed.

Borelli kan van 1.1 tot 1.6 of meer. Beste is wel ze in een harem te houden. Bij het houden van meerdere mannen bij apistogramma geldt altijd, minimaal 3, in elk geval nooit 2. Het voorstel van Stijn lijkt me prima.

Ik ben het er ook mee eens. Met twee mannen wilt het namelijk wel eens zijn dat de dominante man de 'onderdanige' man zodanig opjaagt dat het hij uiteindelijk zal sterven van de stress.
Met drie of meer mannen moet de dominante man zijn agressie op meerdere mannen richten.
Gek genoeg gaat het dan vaak beter.

In een Rio300 kan 3 mannen zeker wel een kans van slagen hebben. Denk dat het een grotere kans van slagen heeft het als je jonge mannen neemt.Het liefst ook hetzelfde formaat.

6 Vrouwen klinkt ook niet zo gek.Al denk ik wel dat het helpt als je elke vrouw minstens 2 holletjes geeft. En ook hier, jonge vrouwen.

En tja, advies is vaak gebaseerd op ervaringen denk ik zo maar. De een heeft een slechte ervaring met het combineren van vissen, de ander juist weer een goede.

Heb je al een keuze gemaakt over de hoeveelheid?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan