Wat is er nieuw

Hoeveel corydoras in Trigon190

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tim82
  • Startdatum Startdatum
T

Tim82

Guest
Hoeveel Corydoras Sterbaii kan ik huisvesten in mijn Trigon 190.
De bodem is metselzand en de bak is beplant incl. drijfplanten en voorzien van 2 stukken kienhout.

Momeneteel heb ik:
4x Corydoras Panda
2x Ancistrus (jong +/- 4 cm)
15x Neon Tetra
2x diamant gourami
2x appelslak groot, 2x appelslak klein
stuk of 5 vuurgarnalen

Wie kan mij het antwoord geven?

P.S zijn het niet teveel appelslakken in mijn bak? Heb ze in een opwelling gekocht en weet niet of het verstandig is. Ze eten geen planten, de grootste 2 zijn +/-5cm en de kleine 2 zijn 0,5 cm.
 
10 stuks moet wel kunnen naar mijn mening, en 4 appelslakken kan ook wel. Maar waarom breid je niet de groep C.Panda's uit naar 15 stuks?
 
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik zou die pandas wel uit willen breiden, maar vind de sterbai erg mooi. Daar gaat mijn voorkeur naar uit.
Maar 10 stuks erbij moet dus kunnen? Ze worden wel groter dan Panda's dacht ik.
 
Sterbais en Panda's hebben zeer uiteenlopende warmtebehoeften (Panda's koel, Sterbais warm)
 
Jochempie000 zei:
Ja maar ze groeien niet zo snel

Dat is ook waar inderdaad. Voor de rest ben ik weing van plan met mijn visbestand, dit zal voorlopig de laatste toevoeging zijn.
 
Corydorasfan zei:
Die website is ook al achterhaald

hier kunnen we natuurlijk weinig mee.
het zou fijn zijn als je dan ook een site noemt die wel betrouwbaar is.
 
Aad is betrouwbaar genoeg als het op Corydorassen aankomt.

~ Ivo
 
wally75 zei:
Corydorasfan zei:
Die website is ook al achterhaald

hier kunnen we natuurlijk weinig mee.
het zou fijn zijn als je dan ook een site noemt die wel betrouwbaar is.

Bijna geen enkele site is betrouwbaar, Jones zegt het eigenlijk al : Bij seriously fish zijn bijvoorbeeld de bakmaten weer niet betrouwbaar.
 
Mijn watertemperatuur is 26 graden. Nu weet ik ook even niet meer wat te doen. Suggesties?
 
Voor 26 graden zijn Sterbais dus beter geschikt.
Maar voor neontetra's is de panda temperatuur weer wat beter.
Diamantgouramis moeten dacht ik dan weer warmer.
Hoe het zit met Ancistrussen weet ik niet.

~ Ivo
 
Bedankt.
Ik ga de temperatuur in ieder geval naar 25 graden brengen, zodat ze allen de juiste temperatuur hebben.

Lastig dat de sites vaak verschiillende informatie geven.
 
Op 25 graden zitten de tetra's en panda's nog te warm.

Corydorasfan zei:
wally75 zei:
Corydorasfan zei:
Die website is ook al achterhaald

hier kunnen we natuurlijk weinig mee.
het zou fijn zijn als je dan ook een site noemt die wel betrouwbaar is.

Bijna geen enkele site is betrouwbaar, Jones zegt het eigenlijk al : Bij seriously fish zijn bijvoorbeeld de bakmaten weer niet betrouwbaar.
Dat klopt. Zij nemen het veel minder nauw met bakmaten dan wij, maar de verdere informatie (herkomstgebied, waterwaardes, temperaturen, kweken) etc. klopt over het algemeen veel beter dan bij de meeste databases.
 
Dank je Ivo. Het meervoud is overigens ook Corydoras hahaha. Ik heb zeker de wijsheid niet in pacht, maar probeer zoveel mogelijk kennis/ervaring op te slokken over deze geweldige visjes.

Ondanks dat de gekweekte Panda's wat minder koel hoeven te worden gehouden dan de wildvang, wijs ik erop dat veel websites temperatuurranges aangeven van een (incidenteel) maximum tot een maximum.

Het zegt dus niets / weinig over de lange termijntemperatuur waarop een vis het beste gehouden kan worden voor een goede gezondheid / lang leven. Kortom als er bij de ene vis 20 - 25 staat en de ander 25 - 30 wil dat niet zeggen dat ze beide lang gelukkig zullen zijn op 25 graden.

Een Corydoras paleatus bijvoorbeeld zal een temperatuur van 26-30 9en misschien wel hoger) graden vrij eenvoudig overleven en zeker een langere tijd doorstaan, maar vrijwel zeker niet de leeftijd van 20-25 jaar behalen die ze kunnen halen als de vis koeler wordt gehouden.

Dit geldt overigens voor heel veel vissen. Ik ben er van overtuigd dat misschien wel 90% van alle vissen te warm wordt gehouden en dat een lagere temperatuur (zeker 's nachts dalend) een heleboel problemen / vroegtijdige sterfte zou voorkomen.

Panda's komen van oorsprong voor in koelere riviersystemen in Peru, terwijl de Sterbai ��n van de echte tropische Corys is.

Sommige mensen houden Panda's bij Discussen en geven aan dat alles prima gaat. Klopt dus, maar voor hoe lang en hoe oud worden ze???? Een Schotse Cory-expert heeft constant "ruzie" op het Engelse forum met een Discushouder die Panda's in de bak heeft en spreekt er schande van !!!

Groet,
Aad
 
Ik ga hierin volledig met Aad mee. Het probleem zit 'm denk ik in dat mensen niet weten dat deze vissen 15-20 jaar oud kunnen worden. Als ze overlijden als ze 5 a 6 zijn wordt als oorzaak ouderdom aangewezen en wordt het gezien als dat de soort succesvol gehouden is (misschien wel in die discusbak). Waarom gebeurt dat niet bij mensen als ze overlijden op hun dertigste? Of als een kat van 6 jaar oud ineens doodligt? Dan weten we toch ook dat er iets goed mis is/was.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan