Wat is er nieuw

Hoeveel corydorassen panda in 60cm bak?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mam1991
  • Startdatum Startdatum
M

mam1991

Guest
Hallo dames en heren,

ik heb een Juwel bak van 60cm waar op dit moment alleen 6 platy's in zitten.
De bak draait op 24 graden.

Graag zou ik hier wat panda's bij in willen hebben maar wat zou een mooi aantal zijn voor in zo'n bakje?
 
Hoi,

Ik had 10 panda's in men 60cm zitten. Een stuk of 8 tot 10 kan best, maar het hangt er dan wel vanaf hoeveel open ruimte je hebt en/of het de enige bodembewoners zijn/blijven.

Groetjes
Wendy G.
 
Hangt een beetje af van je eigen smaak.

Men adviseert minimum 6 corydorassen bij zulke soorten.
Maar als je al minstens 9 neemt zit je daar al iets minder krap tegen aan.
 
Waar je vooral op moet letten met 60cm bakjes is deze niet te vol te stoppen. Blijft het bij de Corydoras panda en de platy's dan kom je denk ik met 8 a 10 wel weg.

Trouwens, een bestand van C. panda en platy's kun je bij mijn weten prima onverwarmd houden. Geen enkele reden waarom dat 24 graden zou moeten zijn, of ik moet me ernstig vergissen (over de platy dan, voor C. panda is het duidelijk).

~ Ivo
 
Bedankt voor de reacties! Heb inmiddels 5 c. Panda erin zitten, gisternacht zijn er eieren afgezet.
Alles doet het goed, ben voorlopig niet van plan om er nog vissen bij te doen dus wie weet bereid ik mijn c. Panda aantal wat uit, prachtig om te zien.

Ivo bedankt voor de info, zal er straks even wat meer over opzoeken en wie weet de tempratuur iets terug draaien.
 
Wat fijn voor je! Wie weet houd je binnenkort nog wat baby panda's 😉. De bak zou idd perfect zonder verwarming kunnen draaien.

Veel succes met de eerste eitjes 😉!

Groetjes
Wendy G.
 
Ik heb in de 60cm hier 7 erin zitten, samen met een Betta vrouw en 2 Pauwooggrondels.
 
Word het dan niet koud snachts? Het is hier dan zo'n 18,5 graden in huis. Of is het misschien verstandiger om verwarmingselement in te stellen op 20 graden?
 
Ik zou voor 6/7 panda's gaan.
@jessicapilon ; leuke combo betta vrouw met pauwooggrondels 😉 Laten ze haar een beetje met rust?
 
Dan zou ik de verwarming instellen idd op een graad of 20-21.
 
mam1991 zei:
Word het dan niet koud snachts? Het is hier dan zo'n 18,5 graden in huis. Of is het misschien verstandiger om verwarmingselement in te stellen op 20 graden?
Dat kun je altijd doen 🙂
 
Jesseee zei:
Ik zou voor 6/7 panda's gaan.
@jessicapilon ; leuke combo betta vrouw met pauwooggrondels 😉 Laten ze haar een beetje met rust?

Ja hoor, ze vallen elkaar niet lastig en mede doordat de Betta veel bovenin zwemt denk ik en de rest bij de bodem.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan