Wat is er nieuw

Hoeveel dario dario's in 1.20?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ramirezi123
  • Startdatum Startdatum
R

ramirezi123

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb een nieuw aquarium. Dit word een speciale bak voor dario dario's, hoeveel kunnen er daar van in??

Zoveel als jij wilt eigenlijk.. ze hebben niet veel ruimte nodig. Stuk of 15 moet wel lukken.
Begin gewoon met een stuk of 6 en bouw het langzaam op. Zie je vanzelf hoe het gaat.

Wat ga je erbij houden?

Ik zou de bak flink beplanten en er aardig wat stukjes hout in doen.
Ze houden wel van "speuren" dus er moet wel wat te doen zijn in je bak.

Oke ik vind het hele leuke visjes dus daar ben ik blij mee.

Ik wil er een een schooltje voor de bovenlaag bijhouden, voor de rest niets.
De bak is erg beplant, ik heb dit als inspiratie gebruikt. Bak draait nu 4 weken.

http://25.media.tumblr.com/f4f27d6e11ce ... 6_1280.jpg

En ik moet zeggen, de bak is erg mooi aan het worden!

Dubbel.

Was je al bekend met het feit dat Dario dario best wat koeler gehouden kan (en in dacht dat dit zelfs beter is, maar dat moet je even checken) worden? Kun je rekening mee houden bij het uitzoeken van je bovenlaagschooltje.

Ik denk dat Dargine wel wat kan vertellen over die temperatuur en misschien ook wel eel leuk bovenlaagsoortje weet.

~ Ivo

18-22 graden is perfect, in de zomer wordt het toch wel warmer.
In een verwarmde kamer kan je ze dus prima in een onverwarmd aquarium houden.

Let er op dat ze vooral levend voer eten (bij mij zelfs uitsluitend, maar dat kan komen omdat de medebewoners alles eerder opeten en ze wat eten betreft wat langzaam zijn tov andere vissen).

Ik zou ze dus niet zonder een makkelijk kwekende garnalen soort houden (bijv. de Neocaridina davidi soorten zoals vuurgarnalen, citroengarnalen, red rilli etc, voorheen bekend onder de naam Neocaridina heteropoda).

Dan zou je er een kleine levendbarende bij kunnen houden zoals de Heterandria formosa.

Of een vis die zelden of nooit naar beneden zwemt, zodat zinkend voer altijd de D. dario's bereikt. Dan is de Pseudepiplatys annulatus perfect.

Je kan ook overwegen om je bak te "enten" met een portie tubifex (levend), voordat je de D. dario's aanschaft. Maar of dit werkt durf ik niet te zeggen. Ik weet dat iemand op dit forum dat gedaan heeft, maar ik ben vergeten wie dat was.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan