Wat is er nieuw

Hoeveel filterzand ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Hallo allemaal,

Omdat ik niet weet waar ik dit mag posten doe ik het hier maar dus als het moet verzet worden doe gerust John of Ton.

Ik moet maandag om filterzand voor mijn nieuwe bak van 120 x 45 x 50 en graag had ik vernomen of ik meer nodig heb dan een zak van 25kg.
Ik wil er wel bij vermelden dat ik het achteraan wel heel dik moet leggen aangezien ik 2 enorme grote zwaardplanten heb met een dikke knol wortels dus die moet ik absoluut onder kunnen zetten.

Zijn er enkel zakken van 25kg te verkrijgen of ook zakjes van 5 en of 10 kilo?

Dan zou ik nog een zak van 10kg bij open zodat ik voldoende filterzand heb.

In mijn 150x50 ging 40kilo zand en daar zat ik achteraan wel op een 6cm.

Ik denk dat je met 25kilo redelijk toekomt maar wss zul je net iets meer nodig hebben.

Als je achter rond de 7cm neemt en voor 3cm, kom je uit op 27 liter zand, en dat is 40kg. Nou zit er tussen de korrels ook lucht, natuurlijk, dus je zou met 35kg wel voldoende moeten hebben.

Zoals ik had gedacht 25 + 10 maar verkopen ze dat dan in kleinere zakken ook of moet ik dan 2 zakken van 25kg kopen en dat ik dan 15kg te veel heb ?

zover ik weet gaat dat altijd per 25kilo.

Dan kan ik mss wel nog wat bij doen in m'n andere bak.

Voila net de bestelling geplaatst bij Wildkamp 2 zakken filterzand van 25kg elk.
Ik kijk er naar uit ze te ontvangen dan kan ik beginnen aan de nieuwe bak leeg te halen en schoon maken en filterzand(gespoeld)er in en dan vullen en hout en planten er terug in met bacterie opstart en laten draaien gedurende toch een week of 3 maar liever 4.

Heb je weer wat te doen! Vind het opstarten van een bak altijd het leukste gedeelte, vooral het inrichten 😀

Heb je weer wat te doen! Vind het opstarten van een bak altijd het leukste gedeelte, vooral het inrichten 😀
Ja klopt en zeker als je met baard alg zit en heel je bak hebt moeten leeg halen qua hout(zat onder de baard alg en begint te rotten)en de planten hoop dat ze er door komen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan