Hoeveel garnalen in 50l aquarium


Flowerviking

Member
Lid geworden
26 januari 2023
Berichten
5
Leeftijd
24
hallo, ik heb een 50 l aquarium en zou hier graag wat garnalen in gaan houden en een paar vissen. Ik zat de denken aan danio margaritatus maar hoeveel kunnen hierin van deze vissen en hoeveel garnalen?
 
En hoeveel visjes mogen er dan bij?
Dat is helemaal afhankelijk van welke soort vis het is, wat je met de vis wilt bereiken en wat de persoonlijkheid van de vis is, welke planten je hebt, hoeveel waterwissels je wilt doen, hoelang je aquarium draait en hoe groot je filter is.
 
Je kan makkelijk 10 garnalen per liter aanhouden. Als je safe wilt zitten dan 5 per liter.
Dus qua garnalen kan je er ongeveer 250 tot 500 kwijt ;)

Ikzelf heb er 200 in een 55L bak maar 12 zwanger op het moment dus zit ook binnenkort rond de 400 ;)
 
Je kan makkelijk 10 garnalen per liter aanhouden. Als je safe wilt zitten dan 5 per liter.
Dus qua garnalen kan je er ongeveer 250 tot 500 kwijt ;)

Ikzelf heb er 200 in een 55L bak maar 12 zwanger op het moment dus zit ook binnenkort rond de 400 ;)
ik heb een kleine vraag aan u , u zij dus 5 of 10 garnalen per liter , maar dat lijkt me best wel veel , ik wil ook wel zoveel garnalen in 55 liter maar , gaat dat passen ? met 1 ancistrus 9 cm 10 neon tetra 1 betta 3 moddrkruipers panda , en betta man met binnen filter 100- 200 liter en spons filter 50-0
 
zou met een groepje van 20/30 garnalen beginnen en voldoende verstopplekjes maken, denk aan veel mos en plantjes en wat hout. een aantal weken later de danio's (+-15) toevoegen, hou er wel rekening mee dat ze jonge garnalen zullen opeten.
 
ik heb een kleine vraag aan u , u zij dus 5 of 10 garnalen per liter , maar dat lijkt me best wel veel , ik wil ook wel zoveel garnalen in 55 liter maar , gaat dat passen ? met 1 ancistrus 9 cm 10 neon tetra 1 betta 3 moddrkruipers panda , en betta man met binnen filter 100- 200 liter en spons filter 50-0
Als je enkel garnalen houdt dan kan dat zeker zonder al teveel problemen. Garnalen zijn namelijk geen grote vervuilers en goede schoonmakers van afval etc. Als je ook een vissenbestand hebt dan is het een heel ander verhaal, zeker met het bestand wat u opgeeft. in dat geval zou ik een klein groepje houden van 20 om te kijken wat de waterwaardes doen
 
ok bedankt, en weet u meschien welke garnalen , ik heb nu 7 garnalen , verschillende kleuren
 

Terug
Bovenaan