Hoeveel guppen in een Juwel Rio 125?


I

ikbenFrits

Guest
Hoeveel guppen kan ik houden in een Juwel Rio 125?
 
Meestal kan je 1 cm per liter aanhouden er zijn er ook die 1 cm per 3 liter aanhouden , minder vissen is vaak mooier dan hebben ze natuurlijker gedrag. Filerijden is ook niet leuk.
 
Wil je alleen Guppen houden dan want die krijgen vaak snel en veel jongen en daar moet je ook weer plek voor hebben namelijk. Je hebt in de kortste keren vaak een overbevolking.
 
Moet je ook even bij stilstaan natuurlijk, en kan je ze kwijt als je er te veel hebt? Bijvoorbeeld op MP of de LFS?
 
Of er een rovertje bij plaatsen die de jongbroed verwijderd.
 
Dat kan inderdaad ook. Vandaar dat ik ook vroeg of het perse alleen Guppen moeten zijn;). De Rouwtetra is er erg geschikt voor meen ik.
 
ik heb in mijn rio 125 alleen maar guppen, meest vrouwelijke op dit moment. ik denk dat er 3á5 mannetjes bij zitten...
heb nog nooit overbevolking gehad... (helaas) vanwege eerdere sterfte in mijn bak.
De populatie is nu stabiel en mooi op kleur.

maar de vraag is: hoeveel guppen kunnen er is 125 liter water?
 
Meestal kan je 1 cm per liter aanhouden er zijn er ook die 1 cm per 3 liter aanhouden , minder vissen is vaak mooier dan hebben ze natuurlijker gedrag. Filerijden is ook niet leuk.


Wat mankeert er aan dit antwoord Frits?
 
ik heb in mijn rio 125 alleen maar guppen, meest vrouwelijke op dit moment. ik denk dat er 3á5 mannetjes bij zitten...
heb nog nooit overbevolking gehad... (helaas) vanwege eerdere sterfte in mijn bak.
De populatie is nu stabiel en mooi op kleur.

maar de vraag is: hoeveel guppen kunnen er is 125 liter water?

Jou bak is nu al vol genoeg, ik zou hier niets meer bij zetten, en zelfs 2 of 3 mannetjes eruit halen, voor je het beseft zit je met een overbevolking en krijg je weer waterwaarden om te schreeuwen.
 
Jammer Frits... Zo m'n best gedaan met je reactie op MN video, kijkers helpen je enorm en hebben je al duidelijk genoeg andwoord gegeven, en dan toch hier nog vragen....
 
Zo m'n best gedaan met je reactie op MN video, kijkers helpen je enorm en hebben je al duidelijk genoeg andwoord gegeven, en dan toch hier nog vragen....
vragen staat vrij toch?

Wat mankeert er aan dit antwoord Frits?
mankeert niets aan dit antwoord. maar ik dacht om het simpel te houden, vraag ik het.


(om 1 cm per 3 liter aan te houden, ga ik rekenen...(20 guppen van 3 cm x 3 liter water = 90 liter)).

ik denk dan zelf ik heb 125 liter water : 3 is ongeveer 40 guppen.


(allemaal veelste lastig!!)
 
Ik heb zelf geen ervaring met guppen, dus advies over de stelregel heb ik niet, maar als je de stelregel van 3 liter per cm gup zou willen aanhouden klopt je berekening nog niet helemaal.

Voor 125l kom je dan op 125 / 3 (aantal liters per cm gup) = grofweg 41cm. Die 41cm moet je dan nog delen door de lengte die een volgroeide gup heeft (aangenomen dat je ze nog even houdt en ze dus nog groeien) = 41 cm / 6 cm (lengte van een volgroeide vrouwtjes gup volgens Hobbykwekers) = 7 guppen. En dan ga je hier uit van de bruto inhoud, zal netto wat minder zijn vanwege bodem, decoratie en mogelijk de waterhoogte.

Helaas wel heel wat minder dan 40 dus..
 
7 guppen in een bak van 125 liter ! ?
lijkt mij een beetje weinig vis...
 
ga dan lekker garnaaltjes houden
 
garnaaltjes vind ik geen vissen.
 
Maar even om het simpel te houden. 20 guppen in een 125 liter kan wel of niet ?
 
vandaag 10 vrouwelijk guppen bij gekocht.
ik vond het toch nog te kaal in mijn bak.
ik heb nu ongeveer 30 vrouwtjes en 5 mannetjes guppen in mijn Juwel rio 125.
nu hopen op jongen...
 
mijn bak staat nu op 24,2 graden btw
 
Dat gaat vast wel lukken met zoveel Guppen:). Met die hoeveelheid wel oppassen voor overbevolking natuurlijk.
 
vandaag 10 vrouwelijk guppen bij gekocht.
ik vond het toch nog te kaal in mijn bak.
ik heb nu ongeveer 30 vrouwtjes en 5 mannetjes guppen in mijn Juwel rio 125.
nu hopen op jongen...
Verkeerde keuze volgens mij. Als je even geduld had met 20 vrouwtjes en 5 mannetjes, was het ook zeker gelukt.
 
overbevolking heb ik nog nooit gehad.
ik kan ze altijd nog over doen ik 1 van mijn 2 andere bakken.
 
Ik vind het ook best wel veel voor zo n bak maar goed je hebt in de andere bakken nog ruimte en dat scheelt dan weer. Uitgaande van 4cm per Gup zit je al op 140cm aan vis namelijk.
 
vragen staat vrij toch?
Uiteraard, maar waar Nickey op doelt is dat je toch niks met zeer terecht gegeven advies lijkt te doen.
De gedachte van mede forumleden is dan al snel "waarom vraag je nog? "

En zo gaat het uiteindelijk ook in dit topic: tegen adviezen in...
Curieus eigenlijk, want je hebt ook een topic met titel "steeds maar weer dode guppen" lopen.
Zo ga je inderdaad geen overbevolking krijgen, maar of je goed bezig bent...


Wat jammer dat het zo gaat.
 
daar heb je wel gelijk in Mascha&Ivo.
hopelijk word het in de toekomst beter...
 
vandaag bij Van Oosten gewest en easycarbo gekocht. elke dag een beetje toevoegen. tegen algen en voor planten groei.
 
ik heb een klein beetje last van de zon, in de winter, als die zo laag staat. kan ik verder niets aan doen.
in de lente, zomer en herfst heb ik er geen last van.
Vandaar dat ik algen heb. En easycarbo werkt prima is mijn ervaring...
 
Ok, kun je dan niet iets voor de ramen doen? Ik heb dat ook hier maar doe als de zon erin schijnt de gordijnen een stukje dicht.
 
meestal zet ik de zon op standby !!!
 
ik heb inbetweens, dus geen donkere gordijnen.
 
en vandaag was er weinig zon gelukkig. het is ook maar een paar uur per dag.
dus het valt mee.
 
elke dag een scheutje easycarbo dacht ik zo...
 
Haha, zo'n op standby :D :D ;)
In de 80cm heb ik ook veel last van zo'n door 1raam, die heb ik afgeplakt met folie, werkt enorm goed! Als het dus door een zijraam komt kun je dat proberen! Krijg jeook een beetje meer diepte trouwens
 
bij mij schijnt de zon op het voor raam. een paar uurtjes maar. En ik maak het elke week proper, om het zo maar te zeggen.
 
en heb baby guppen gezien vandaag...
 

Terug
Bovenaan