Hoeveel guppen in een Juwel Rio 125?


ik heb meer rode posthoorn slakjes in mijn aquarium dan guppen helaas
 
en wat kan ik er tegen doen ?
 
Je kan ze er gewoon uithalen met de hand. Of een stuk komkommer aan een vork, een tijdje later eruit halen met als het goed is een berg slakken eraan. Of inderdaad de slaketende slak.
 
werkt komkommer goed als voer voor slakken?
moet ik deze dan schillen of wassen?
 
Wassen kan nooit kwaad. De Schil wordt gebruikt om de vork doorheen te steken zodat je de komkommer makkelijker omhoog kan trekken.

Zie hier een foto via Google:
IMG_2359.jpg
 
Goeie Tip!
bedankt
 
Bij de garnalen deed ik de schil er wel af en prikte de plak dan op een gebaksvorkje. Als ze massaal op de komkommer zitten dan til je de vork voorzichtig eruit.
 
Beste tip voor het vangen van slakken...

komkommer aan een vork.
mijn beide rio's zijn nu bijna slakken vrij.

slakken.JPG
 
werkt echt super goed. heb 2x 2 dagen gedaan met iedere keer een vers stuk komkommer.
 
gisteren voor de laatste keer 2 stukken komkommer in beide bakken.
nu zijn alle slakjes wel bijna weg...
 
helaas zijn de baby slakjes nu weer aan het groeien...
over een tijdje maar weer komkommer erin leggen.
 
Haha, ja dat heb je met slakken want er zitten vaak altijd wel weer eitjes in je bak. Nog even volhouden dus;)
 
Je zal er nooit helemaal vanaf komen maar op deze wijze kun je het een beetje in toom houden.

Daarbij doen slakken gelukkig ook goede dingen voor je bak :)
 
Update van mijn 2 bakken...

rode toppen gratis  2e (1).JPG


rode toppen gratis  2e (2).JPG
 
Netjes, alleen zie ik wat gaten op de bovenste foto in de Echino:)
 
beetje Co2 te kort denk ik. voeg nu elke dag 2 ml easycarbo toe.
 
Wat voeding in de bodem stellen deze ook wel op prijs Frits;)
 
ik gebruik JBL kleibollen voor bij de wortels.
 
Dat is prima denk ik. Heb je geen Pleco of Ancistrus die het gedaan kan hebben? Of zie je deze verschijnselen bij meer planten?
 
ik heb wel ancistrus man en vrouw in deze bak.
 
en corydorassen 3 stuks
 
Je leest wel vaker dat die deze bladeren te pakken nemen. Het is ook dun doorschijnend geworden zoals ik het zie en eraf geschraapt denk ik. Misschien nog wat meer groen geven.
 
Ja maar in mijn andere Rio 125 met Alleen guppen en dezelfde plant, heeft dit probleem ook.
 
kwestie van voeding denk ik.
 
Ok, ik dacht dat die op de andere foto juist goed was:stom:. Toch raar als je voedingsbollen gebruikt en verder geen tekorten hebt. Zijn er meer planten die dit verschijnsel hebben dan? Zijn de bollen nog niet uitgewerkt en geef je voldoende voeding?
Zelf heb ik het in het verleden ook gehad bij een Echino maar toen was een L nummer de dader.
 
nieuwe foto's...
bij deze zie je het duidelijker.

plant beschadigd (1).JPG


plant beschadigd (2).JPG
 
Is dat niet op oude en waarschijnlijk emerse bladeren. Op de onderste zie ik van die langwerpige bladeren van de plant maar die aangetaste lijken me een andere vorm te hebben. Blad lijkt ook gelig op de tweede foto.
 
Nee hoor het is dezelfde plant.
ik kocht er 1 en heb er inmiddels door scheuren 3.
1 plant in mijn guppen bak
en
2 planten in mijn ancistrus/corydoras bak.

Het gekke is dat de moederplant, deze beschadigingen niet heeft.
alleen die 2 stekken dus wel.
 

Terug
Bovenaan