Hoeveel Inpaichthys Kerri (Koningszalm) in mijn bak?


Bubbelkruik 2.0

Well-known member
Lid geworden
10 november 2019
Berichten
338
Leeftijd
43
Hoi mensen,

Ik ben eruit welke vis ik in mijn aquarium wil en past.
Het wordt de Inpaichthys Kerri (Blauwe Koningszalm).

kerri.jpg


Ik heb een juwel primo 110 (81x36x45cm)
Veel beplanting en in totaal nog 91 liter
Ik wil enkel deze vis, verder geen vissen.
Nu heb ik er 3 neritina turrita (renslak) slakken in en wil tzt wat garnaaltjes erbij, maar daar blijft het bij.

Hoeveel Kerri's kunnen er in mijn bak?
Het is niet dat ik perse het maximum wil, maar ik wil wel weten wat het maximum is.
Mijn aquarium winkel geeft daar geen duidelijk antwoord in, die zegt enkel 'beginnen met 10'.
Dit lijkt mij erg veel zeker ineens in een nieuw ingedraaide bak.
Ik wil mijn bak niet shocken en zat zelf te denken om te beginnen met 5, bak en vissen laten wennen en kijken of de bak stabiel draait en dan vervolgens weer een paar toe te voegen.
Wat is jullie mening hierover?

Mijn bak
8a3.jpg


Alvast bedankt voor jullie imput
 
Ik zou alvast beginnen met dagelijks een beetje te voeren. Laat die slakken dat maar oppeuzelen en de rest wordt door je aquarium en planten wel omgezet naar nitraat of verbruikt. Zo kun je de filter alvast voorbereiden op nieuwe bewoners. Na twee weken zou ik een grote waterwissel doen en een schooltje van 6 zalmpjes toevoegen, in het begin matig voeren en zo rustig alles laten wennen. Pas als na een aantal weken (zelf wacht ik er altijd 4, na de eerste plaatsing in een nieuw aquarium, maar dat is wellicht overdreven) alles in orde blijkt kun je er nog een schooltje van 6 bij plaatsen. 12 in totaal moet wel kunnen denk ik. Daarna gewoon je water waardes in de gaten houden, als blijkt dat je nog ruimte hebt zowel visueel als bacterieel dan plaats je er nog wat bij.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou alvast beginnen met dagelijks een beetje te voeren. Laat die slakken dat maar oppeuzelen en de rest wordt door je aquarium en planten wel omgezet naar nitraat of verbruikt.
Duidelijk nooit ditsoort slakken in je bak gehad, de slakken die de topicstarter heeft eten uitsluitend alg en geen enkel droogvoer in welke vorm dan ook
 
Duidelijk nooit ditsoort slakken in je bak gehad, de slakken die de topicstarter heeft eten uitsluitend alg en geen enkel droogvoer in welke vorm dan ook
Nerite slakken zijn inderdaad herbivoor dus zullen alleen plantaardig voedsel eten. In je visvoer zit meestal ook een plantaardig deel en bij mij snoepen ze hier gewoon van. Doen ze dit bij jou niet dan is er nog niets aan de hand, mijn advies was juist om een klein beetje te voeren en dit te laten vergaan, zodat de bacteriën de afvalstoffen kunnen gaan afbreken en op die manier gaan uitbreiden om zo een geschikte kolonie te maken, als voorbereiding op de toevoeging van de andere bewoners. De renslak is dus niet echt een onderdeel hierin en wat die wel of niet eet is onbelangrijk.
 
Duidelijk nooit ditsoort slakken in je bak gehad, de slakken die de topicstarter heeft eten uitsluitend alg en geen enkel droogvoer in welke vorm dan ook
Klopt.
Heb voor deze slakken dan ook algenvoer (tabletjes), maar denk niet dat Daniel dat bedoeld met voer, haha
 
Beste mensen,

Inmiddels heb ik mijn antwoorden!
Bedankt voor jullie reacties :thumbs:
Dit topic kan gesloten woorden.
 

Terug
Bovenaan