Wat is er nieuw

Hoeveel kalk bevat deze bodem?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Canon
  • Startdatum Startdatum
C

Canon

Guest
Hallo allemaal,

Ik post dit even voor mijn broer. Hij heeft een aquarium van 120x50Hx40D.

Deze staat nu nog leeg, maar dit is het plan:

1.Bodem: Wit
2. Plant: Micranthemum monte carlo
3. Vis: Ramirezi

Qua bodem kwam hij deze tegen:
http://www.hornbach.nl/shop/Aquariumzand-25-kg-wit/4066913/artikel.html
In de beschrijving staat dat het licht kalkhoudend is. Iets wat je volgens mij normaal niet zo graag wil met deze plant en deze vis. Maar wat is 'licht' en hoe vervelend is het?

Het verdere idee is om op een aquascape achtige manier verder het aquarium in te richten, dus Co2 wordt ook toegevoegd. En ook wat hout en andere planten.

Alle tips zijn welkom 🙂!
 
Wit zou ik zelf niet nemen maar meer een donkere bodem omdat dit ook natuurlijker oogt denk ik. Ik heb van de Hornbach Aquasand en dat geeft geen kalk af. Het is wat duurder maar wel een erg fijne bodem met een korrel van 0,4-0,8mm.
 
Nouja, onderstaande afbeelding vind ik wel mooi ogen eerlijk gezegd.

IMG_9019.JPG


Dus buiten om wat iemand mooi of niet mooi vindt, hoe erg is kalk!?
 
Heb even gekeken op hun site, maar er zit idd verschil in tussen de kleuren zand.

De bruine zwarte beinvloeden het water niet en hebben een korrelgrootte van 0,4-0,8 mm.
De witte is licht kalkhoudend en heeft een korrelgrootte van 0,4-1,4
De beige heeft geen info en heeft een korrelgrootte van 0,4-0,6 mm.
De marine- en licht-blauw heeft geen info en heeft een korrelgrootte van 2,0-4,0 mm.
 
Ik heb het filterzand van de hornbach, het oogt ook wat witter. misschien is dat wat voor je.
 
De vissoort die je noemt heeft een hele lage ph nodig dus is een bodem die kalk afgeeft niet wenselijk natuurlijk lijkt me.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan