Hoeveel krijg ik voor ze?


Thijs2Ts

Well-known member
Lid geworden
12 november 2016
Berichten
79
Leeftijd
24
Locatie
Antwerpen
hallo iedereen,

sinds kort heb ik baby Ancistrussen en ik wil van ze af(ik heb namelijk niet veel aquariums).
ik ben gaan horen bij mijn vaste aquariumwinkel en die wou ze overkopen als ze
rond de 3cm zijn.
heeft iemand een idee hoeveel ik voor ze zou krijgen?


bedankt:D
 
Honderdduizendmiljoen denk ik! ;)
Zal echt heel weinig zijn want ze kweken als konijnen dus dat drukt de prijs enorm natuurlijk.
Denk ook dat de kans groter is dat ze je iets van een te goed bon oid geven dan cash.
 
oke bedankt weet je ook wat ze eten (heb nu komkommer in liggen)
is dit goed?
 
Ik ga er even vanuit dat het over de cirrhosus gaat en die eten zowel dierlijk als plantaardig voer.
Dus komkommer is goed maar niet vergeten om ook dierlijk voer te geven.
 
1 euro per cm vis kan je hiervoor vragen, maar dit enkel de eerst 5 cm, nadien kan je niet meer opslagen, behalve als je een koppeltje hebt, dan geven ze voor 2 volwassen/koppel 20 euro.
Ik weet als ik deze met de stand op de beurs bij me had en deze allemaal op 1 dag verkocht waren.(aan particulieren toch) :)
 
Ik ga er even vanuit dat het over de cirrhosus gaat en die eten zowel dierlijk als plantaardig voer.
Dus komkommer is goed maar niet vergeten om ook dierlijk voer te geven.


bedankt,

maar ik heb al vaak gelezen dat dierlijk voer niet goed is voor kleine dieren?
Kan ik toch dierlijk voer geven?
 
Zou niet weten waarom niet maar ik bedoel iets van tabletten met ook dierlijke eiwitten enzo.
 
Veel dierlijk voer is inderdaad niet zo goed voor ze. Kunnen ze een soort 'bloat' van krijgen. Tabletten op plantaardige basis werken prima, zelf gebruik ik die van dennerle en jbl. Repashy gelvoer schijnt ook goed te zijn (wel wat duurder).
Iets van dierlijk voer is niet erg, maar moet niet het hoofdvoer zijn.
 
zoals vermeld eten ze veel, zijn opportunistisch eters dus pakken wat ze pakken kunnen. maar groenvoer is het beste voor ze.
 
oke bedankt,

kan ik de jongen dus ook jbl novo pleco geven ?
(nu voer ik ze uitsluitend courgette en komkommer)

en weet jij ook hoeveel ik voor de baby ancistrussen kan vragen(iedereen afgaan)
 
als het de Ancistrus cf cirrhosus betreft, opkweken tot ze van een wat groter formaat zijn 5-7cm en dan kan je er wel 3-5euro voor vragen. beesten kweken als gekken en je ziet ze regelmatig voorbij komen op marktplaats.

Novo pleco kan inderdaad, je kan ook wat zachter voer geven zoals bijvoorbeeld Tetra Pleco tabletten. deze zijn wat zachter wat voor jongbroed wat makkelijker afschrapen is.
 
Ik geef ze ook jbl novo pleco en dat bevalt ze prima. Op marktplaats zie ik jonge exemplaren voor 50 cent, voor grotere exemplaren (waar je het geslacht kunt zien) kun je wat meer vragen. Maar een en ander is ook afhankelijk van de kweekvorm. Albino/gold/red/longfin zijn vaak wat meer waard. De 'gewone' bruine wat minder.
 
oke bedankt,

ik heb de Dolichopterus in mijn bakkie en geef ze nu spinazie,jbl novo pleco,komkommer,courgette.

even een vraagje:ik heb een koppel Ancistrus Do.(zwart) en van de 20-25 baby's zijn er 6 albino(andere zijn allemaal zwaart) is dit normaal?
en kan ik even makkelijk van ze afgraken als de andere?


bedankt Thijs
 
Gaat er niemand meer antwoorden?
 
ik heb op het vivarium plecomenu tabletjes van Dennerle gekocht voor mijn ancistrussen albino (4 stuks).....ze zijn er dol op
 
Tof,

heb je twee koppels of een andere combinatie?
 
Ik heb een vrouwtje albino van ca 6cm.....op het vivarium heb ik 3 kleine albino's weten te bemachtigen. Helaas weet ik nog niet of het mannetjes
of vrouwtjes zijn. Ik heb vernomen dat je dat pas vast kunt stellen als ze wat groter zijn....nu zijn ze ca 2a3 cm
 
Zorg dan wel dat je geen 3 mannetjes hebt,
deze zullen gegarandeerd vechten.
 
ja klopt....gelukkig is er hier een viswinkel die al gezegd heeft dat ik bij meerdere mannen ik de andere mannen naar hem kan brengen
 
Gaat er niemand meer antwoorden?

Waarom zouden we nog antwoorden, je heb antwoorden op je vraag gehad, wil je babbelen kan je dit beter in het GMT doen, wil je andere vragen beantwoord zien dan kan je deze beter stellen in betreffende sub-fora.
 
Dat is waar.

sorry
 
1 euro per cm vis kan je hiervoor vragen, maar dit enkel de eerst 5 cm, nadien kan je niet meer opslagen, behalve als je een koppeltje hebt, dan geven ze voor 2 volwassen/koppel 20 euro.
Ik weet als ik deze met de stand op de beurs bij me had en deze allemaal op 1 dag verkocht waren.(aan particulieren toch) :)

euhhh ik verkoop ze voor € 3,85 en da zijn ze tussen de 3 en 4 cm. Dan ga ik echt geen €1 per cm geven aan de inkoop kant :)
 
oke bedankt,

nu zijn ze ong 1.5 cm.
ik heb ze nu in een 15 l bakje zitten,kan ik ze hierin houden tot 3 cm?
 
Zorg dan wel dat je geen 3 mannetjes hebt,
deze zullen gegarandeerd vechten.
Nee, hoor. Heb er een 15 mannen en 10 vrouwen bij elkaar.
Zorg voor voldoende schuilplaats.

Broccoli de steel, meekoken, lusten ze ook. en gekookte mossel.
 
euhhh ik verkoop ze voor € 3,85 en da zijn ze tussen de 3 en 4 cm. Dan ga ik echt geen €1 per cm geven aan de inkoop kant :)

Neen, jullie als verkopers natuurlijk niet,
maar particulieren betalen graag de prijs die ik voorstel.
 
Ik zie er een hoop op marktplaats staan voor kleine prijsjes iig,is meer aanbod dan vraag dus dat drukt de prijs enorm.
En 15 liter is echt enorm krap lijkt me,hoeveel heb je er?
 
dat is het "probleem" met die beesten, ze kweken als gekken.

kweekte de L047 maar zo makkelijk :juggle:
 
Ik heb laatst 20 stuks L144 (3-4cm) geruild voor een groot stuk kienhout. Aquariumwinkel wilde er niets voor geven :(
 
Ik zie er een hoop op marktplaats staan voor kleine prijsjes iig,is meer aanbod dan vraag dus dat drukt de prijs enorm.
En 15 liter is echt enorm krap lijkt me,hoeveel heb je er?

Ik heb er rond de 23 in zitten,

je hebt gelijk.
ik ga ze overplaatsen naar een andere bak.


bedankt
 
Nee, hoor. Heb er een 15 mannen en 10 vrouwen bij elkaar.
Zorg voor voldoende schuilplaats.

Broccoli de steel, meekoken, lusten ze ook. en gekookte mossel.

Oke jij hebt geluk,

ik had vroeger wel eens 2 mannen(ik had ze heel klein gekocht), toen ze groter werden gingen deze vechten.
 
Als je een beetje rondkijkt kun je bij een LFS jonge dieren voor 2 à 3 euro kopen, je zult ze als particulier fors goedkoper moeten aanbieden .....
En bij een LFS moet je denk ik blij zijn als ze ze gratis willen aannemen.
 
Hey,

Ik kom best vaak in de winkel en koop er ook vaak iets.
Toen ik vroeg dat hij ze wilde kopen zij hij als ze ong 3 cm waren dat hij ze wou
overkopen aan een prijsje.
Dat zou niet zo zijn als ze kleiner als 3cm waren.
 

Terug
Bovenaan