Hoeveel ledjes heb ik nodig?

N

NLAnaconda

Guest
Hallo Vissenmensen.

Ik heb niet bar veel verstand van vissen. Wij hebben zelf een aquariumpje van 60x30x30. Hier willen wij andere planten in doen.
Hemianthus Callitrichoides, Nomaphila siamensis parvifolia

Dit is het idee:
3yG21b81vfR7LblpacOZ71W_i4Z7WLsG.jpeg


Nu hebben de plantjes veel licht nodig en ik heb al een topic op mijn broertjes account gemaakt en daarin vertelden jullie dat ��n tl balkje te weinig licht opbracht.

We zijn naar de viswinkel geweest en hebben daar even rond gekeken en ik vond de led verlichting vrij duur en niets kon onder onze kap.

Nu leek het me leuk om gewoon zelf led verlichting te maken.

Mijn vraag is eigenlijk: Hoeveel led lampjes heb ik nodig?

Ik ben van plan om wat met RGB-leds te spelen gecombineerd met witte heldere leds.
 
Zit er een T8 buis in de kap? als dat zo is past er van Superfish een ledbuis in de kap.
Die zijn er in wit en met kleur,geeft flink wat licht dus denk dat het wat licht betreft wel goed moet zitten voor de plantjes.
 
Seabait zei:
Zit er een T8 buis in de kap? als dat zo is past er van Superfish een ledbuis in de kap.
Die zijn er in wit en met kleur,geeft flink wat licht dus denk dat het wat licht betreft wel goed moet zitten voor de plantjes.

Ok�, dat is wel interessant. Ga het morgen eens opzoeken!
Maar als iemand weet hoeveel ledjes ik nodig heb dan lijkt het me ook leuk om eens zelf te prutsen.
 
Het ligt ook aan de hoeveelheid licht die een ledje kan opbrengen. Je heb hele felle, maar ook zwakkere. Je kan ook een kant en klaar buisje kopen.

Zoiets als dit:

https://www.kitelight.nl/categorie/rgb- ... s-243.html

Maar als je stripjes gaat gebruiken zou ik wel je tl erin laten, voor wat extra licht.
Veel succes
 
Maar als iemand weet hoeveel ledjes ik nodig heb dan lijkt het me ook leuk om eens zelf te prutsen.?????

Als je er verstand van heb,oke.
Anders ben ik bang,dat je het niet goed krijgt.
 
ligt er een beetje aan hoe groot je aquarium is, voor een 80cm zou ik minimaal 30 ledjes gebruiken.
 
ik ben zeer benieuwd hoe jij zelf een goeie ledstrip zou willen maken
 
Zo moeilijk is het niet om een aantal ledjes te laten branden.
 
Nee dat niet maar is best handig dat ze ook goed in de kap blijven zitten en tegen condens kunnen bv.
 
Seabait zei:
Nee dat niet maar is best handig dat ze ook goed in de kap blijven zitten en tegen condens kunnen bv.
dat bedoelde ik:smile:
vooral dat 2e
 
Terug
Bovenaan