Wat is er nieuw

Hoeveel Nitro toevoegen?

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,273
Locatie
Assen
Ik heb net even mijn water gemeten en de NO3 is 0, wat me op basis van de groei van mijn Limnobium niet echt verbaast. De Salvinia groeit de bak uit, maar de Limnobium vormt nauwelijks wortels, dus ik vrees dat de Salvinia alles weghaalt en dat mijn visbestand de boel onvoldoende aanvult.

Qua voeding geef ik wekelijks +- 10ml/100l Profito en ik ververs met gefilterd regenwater om de ph en kh laag te houden. Nu heb ik ook nog een flesje Nitro staan, maar hoeveel zou ik daarvan ongeveer toe moeten voegen om de NO3 op niveau te krijgen? Ik hoef geen flitsende plantenbak, maar zou wel graag willen dat die Limnobium meer wortels gaat vormen.

EI gebruiken is overigens geen optie voor me, daarvoor is mijn regenton te klein. 😉
 
Ik zou zorgen dat je rond de 10mg zit want dat is meestal voldoende. Ik denk dat de dosering daarvoor wel in de bijsluiter staat.
 
Spul gaat uit van 10ml op 500l om de no3 met 2mg/l te verhogen.

Dat zou dan betekenen dat ik er 35 ml in moet gooien voor 350l netto (350/500 = 0,7, dus 7ml voor 2mg verhoging. Voor 10mg wordt dat dan 5 × 7 = 35ml). Die berekening klopt toch?
 
Die 35 klopt volgens mij inderdaad en je zou na 1 week eens kunnen kijken hoeveel er is verbruikt zodat je na enkele weken meten weet wat je wekelijks moet toevoegen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan