Wat is er nieuw

Hoeveel platy's in een 80 cm?

A

Ami

Guest
Hallo forumleden

Ik wilde mijn visbestand aan vullen met platy's, maar vraag me eigenlijk af hoeveel er in een 80 cm bak gaan. Mijn bestand bestaat uit corydoras, bijlzalmpjes en roodstaartzalmpjes. Ik wil geen platy explosie. Kan ik gewoon 3 mannen nemen of misschien 3 vrouwtjes? Of is het toch beter om 1 man en 2 vrouwen te nemen?
Ik heb begrepen dat platy's minder snel kweken dan guppen.
En ik vroeg me eigenlijk af of de roodstaartzalmpjes ook baby platy's eet.

als je minder dan 6/7mannen hebt zal de dominate constant achter de zwakkere aanjagen heb je er meer dan heb je daar geen last van. Maar het beste is alleen vrouwtjes of 1 vrouw met een X aantal vrouwen.

Het zijn vrij drukke visjes die ik niet bij Bijlzalmen zou zetten. Dus ze vallen helaas af in dit bestand.

Platy�s kweken minder snal dan guppen.... Nou... in mijn kamertje bij mijn ouwelui thuis waren het altijd de platy�s waar het het hardste ging...

Ze kunnen er beide wat van hoor.

Ah ok dus bijlzalmen en platy's geen goede combi.
Dacht dat deze visjes vredelievend waren.

Vredelievend maar druk. En daar houden Bijlzalmen niet van.

Mijn bescheiden ervaring is dat platy's niet zo heel hard kweken, veel minder hard dan guppen en molly's in ieder geval. Ook met het 'jagen' valt het wel mee; zwaarddragermannen zijn onderling veel agressiever.

Ik dacht ook 3 Platy vrouwtjes te hebben, zat er stiekem toch een mannetje tussen....binnen 3 maanden had ik meer dan 30 platy's zwemmen! Gelukkig wilde mijn zwager ze wel hebben, die heeft een wat grotere bak.

Jacobus zei:
Ook met het 'jagen' valt het wel mee; zwaarddragermannen zijn onderling veel agressiever.
Ik heb Platy mannen, minder dominante mannen behoorlijk het leven zuur zien maken. En dat was een groepje van vier. Met 8 vrouwen erbij.

In groepen met meer mannen was dit niet meer aan de orde.

Erik1974 zei:
Ik dacht ook 3 Platy vrouwtjes te hebben, zat er stiekem toch een mannetje tussen....binnen 3 maanden had ik meer dan 30 platy's zwemmen! Gelukkig wilde mijn zwager ze wel hebben, die heeft een wat grotere bak.
Sommige mannen krijgen vrij laat een gonopodium en lijken daardoor lange tijd opeen vrouwje.Toch kan je al zien dat de de eerste vinstralen al iets langer zijn dan

Dit is ook zo'n "nep"vrouwtje
http://cdn.aquariumadvice.com/forums/at ... 1348196272

Begrijp ik het goed dat platy's het beste gehouden kunnen worden met 1 man en dan 3 vrouwen erbij? Omdat de mannen elkaar het leven zuur maken, maar mannen de vrouwen niet en de vrouwen onder elkaar ook niet, dus 1 man met meerdere brouwen geeft het meeste rust in de bak, en ook nog eens met de minste kans op over bevolking?
Eten ze trouwens het evt pas geboren kroost zelf op??
Groet eri

Zodra er een man bij zit zul je jongen krijgen 🙂 Als je die niet wil dan geen mannen er bij.

Platy's zijn idd vrij druk en als er mannen en vrouwen in de bak zitten kun je binnen no time baby's verwachten. Dit kunnen er ook behoorlijk veel zijn, de laatste worp hier waren er zeker 50. De mannen kunnen behoorlijk op elkaar jagen dus wat botia zegt is absoluut waar.

Je kunt geluk hebben, de ene man is de andere niet, net als bij mensen. Er zijn wel degelijk karakters bij vissen, maar als je pech hebt en een klojo treft, tja...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan