Wat is er nieuw

Hoeveel ruimte hebben appelslakken nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Puddle Jumper
  • Startdatum Startdatum
P

Puddle Jumper

Guest
Hoe groot moet je aquarium eigenlijk zijn om een beetje comfortabel appelslakken te kunnen houden?
http://applesnail.net/content/multi_languages/dutch.htm
Volgens deze link heb je minstens 10 liter water nodig per appelslak. Maar mijn aquarium is 30 liter, betekent dat dan dat je 2 � 3 appelslakken kan houden? Een 30 liter bak klinkt zo krap voor appelslakken, zeker gezien hun uiteindelijke formaat. In wat voor bakken houden jullie appelslakken?

Ik heb ze in mijn 60cm gehad, maar vond ze daar erg groot uitzien. De slakken zelf hadden er geen last van (die kruipen toch overal overheen en hebben dus al snel ruimte genoeg), maar ik vond het er wel altijd apart uitzien.

Zelf hou ik ze ook in minimaal een 60cm. Een Maanvis heeft ook minimaal 50 liter nodig dacht ik maar ja die stop je ook niet in een 60cm 😉.
Het is maar net wat je zelf aanvaardbaar vind, maar ze kunnen best redelijk vervuilen hoor. Daar zou ik dus wel rekening mee houden.

Het is maar wat je zelf vindt. Ik zou niets wat leeft, buiten planten, houden in 30 liter. Net zoals ik een hond niet zou houden in een kennel.

Maar alles is aan jou. Terechte vraag.

Je zult ook zien dat ze in een kleine bak veel langzamer uitgroeien dan in een grotere bak.

Ok, dat worden geen appelslakken in m'n 30 liter bakje. Ik wil ze wel een beetje mooi uit laten groeien en als ze inderdaad zoveel vervuilen is dat niks voor een kleine bak.

Canon zei:
Het is maar wat je zelf vindt. Ik zou niets wat leeft, buiten planten, houden in 30 liter. Net zoals ik een hond niet zou houden in een kennel.

Maar alles is aan jou. Terechte vraag.

Is die vergelijking niet een beetje overdreven? Ik houd ook geen vissen in een bak van 30 liter maar garnaaltjes kan toch prima?

Ohja, dat kan natuurlijk wel 🙂. Was wat aan het overdrijven afgelopen nacht ;-).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan