hoeveel sidtjes?


D

Dinie H

Guest
Ik ben van plan een 70x35x35 bakje op te starten en zou daar alleen Botia sidthimunki's in willen plaatsen.
Hoeveel zou ik er daar in kwijt kunnen?
 
Ik lees dat acht tot tien optimaal is als start. Ik zou in jouw bakje tien plaatsen, hooguit twaalf.
 
OP of naast elkaar? Nien?

70 cm bak. is 10 toch teveel?
 
Nee, denk dat dat prima kan, mits er genoeg schuilplekken zijn. Dat is wel een voorwaarde. Zijn geen enorme vissen en ze worden de enige bewoners.
 
O<ja, zeg. die zijn klein.

Dwarf Loach (Ambastaia sidthimunki) � Loaches Online



www.loaches.com � Species Index






Vertaal deze pagina5 jan. 2013 - Summary. Scientific name: Ambastaia sidthimunki (Kottelat, 2012). Common name: Dwarf Chain Loach, Dwarf Loach, Dwarf Botia, Chipmunk ...
 
Bedankt voor jullie reacties.
Een stuk of 10 dus en schuilplaatsen.
Vinden ze het leuk om met z'n allen in een hol te zitten?
 
Daar ga ik inderdaad over nadenken.
 
Dat lijkt me een heel goed idee.

Kopen stimuleert alleen maar de vangst van deze bedreigde soort.
 
Op die website staat ook dat ze d.m.v. hormoonbehandeling gekweekt worden. Die worden nergens verkocht?
 
Blijkbaar niet in Nederland. En Ruinemans is vrij betrouwbaar wat betreft de vermelding van wildvang.

Die hormoon behandelingen bij Botia's vinden pas sinds enkele jaren plaats. De hormonen die ze inspuiten komen uit de hypofyse van een karper.
Het steekt allemaal erg nauw, iets te ver met de naald en je zit in een vitaal orgaan. Het gaat dus ook weleens mis.
 
Ik wist dat ze bedreigd waren, maar dat dat er voldoende nakweek zou zijn.
Zo niet, is het inderdaad beter een soort te kiezen die gewoon nagekweekt kan worden.
 

Terug
Bovenaan