Wat is er nieuw

Hoeveel valisneria / kikkerbeet kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roeffel
  • Startdatum Startdatum
R

Roeffel

Guest
Hoi , heb op advies van het forum besloten om wat drijfplanten te kopen ... vraag is hoeveel moet ik kopen ? Zou valisneria willen en wat kikkerbeet ...

Is valisneria "gevaarlijk" voor garnalen ? zag enkele fotos met een verbodsteken voor garnalen !

thx

Raf

Ik zou met garnalen planten altijd weken in een emmer gedurende 5 sdagen en dat dagelijks verversen. Hoeveel je nodig hebt hangt ook van de bak af. Kikkerbeet groeit vaak snel en wordt dus snel meer.

Het antwoord op je vraag is: hoe veel geduld heb je?
Als je planten goed groeien, dan wordt het vanzelf meer.

Groeien ze niet, dan kan je kopen zo veel je wil, het gaat toch kapot.

Ik koop meestal 1 plantje van elk, en dan stek ik zelf wel.
Als het mis gaat ben je ook niet veel kwijt.

Ik zou met garnalen planten altijd weken in een emmer gedurende 5 sdagen en dat dagelijks verversen. Hoeveel je nodig hebt hangt ook van de bak af. Kikkerbeet groeit vaak snel en wordt dus snel meer.

Wat is de reden van het weken ?

thx

Raf

om eventuele giftige stoffen weg te spoelen waar je garnalen gevoelig voor zijn.

Dat kikkerbeet kan je misschien van een forumlid gratis of voor weinig krijgen eventueel via de post?

Gewoon bij een hobbyist je planten halen, stukken goedkoper en er zitten geen gifstofjes meer in

Op zich een goed idee Antje maar goed niet iedereen woont in de buurt van een mede aquariaan die plantjes over heeft 😉

Marktplaats kijken :thumbs: word momenteel valisneria aangeboden

Ja dat kan ook maar vaak ben je aan porto al net zoveel kwijt voor die enen plant als een potje in de winkel en dan vraagt men ook in de regel nog een bedrag voor de plant zelf. Daarom koop ik normaliter in de lfs en week ze gewoon even in een emmer. Ook heb je dan geen risico op gedoe tijdens het versturen tenzij zo persoon in je buurt woont natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan