Wat is er nieuw

Hoeveel van Liquifry gebruiken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosVermeulen
  • Startdatum Startdatum
J

JosVermeulen

Guest
Ik heb Liquifry gekocht naar aanleiding van mijn kleine caca's. Nu las ik op het flesje dat je 1 druppel per 4.5 liter moet doen en dit twee- tot viermaal per dag. Dit lijkt mij bij een aquarium van 240 liter quasi onmogelijk, dus vroeg ik mij af wat ik nu het beste doe qua dosering.

Er wordt wel eens aangeraden de te voeren hoeveelheid eerst te verdelen in wat aquariumwater.

~ Ivo

Waarschijnlijk is liquifry niet bedoeld voor grote bakken,dat spul is ook best een behoorlijke belasting voor de waterwaarden o.a vandaar dat kweekbakjes vaker ververst moeten worden.
50 druppels 2 tot 4 maal per dag en dan elke dag flink verversen is niet echt ideaal.

Misschien beter om iets anders te gebruiken zoals bv Artemia poeder van jbl.

@Ivo Dat weet ik, maar ik kan toch onmogelijk 50 druppels, 2 tot 4 keer per dag doen? Dan is mijn flesje na 1 dag leeg.

@Seabait Ik heb nu wel dat flesje en geen kweekbakje. Is het niet mogelijk om een verminderde hoeveelheid te geven om zo toch extra infusioren te krijgen? Bijvoorbeeld door te doseren bij het mos?

Ivo, zou ik het infuus kweken kunnen versnellen met de Liquifry? En zou ik nu al gericht kunnen minimaal doseren?

Je kan natuurlijk ook een verdunde oplossing in de buurt van de jongen spuiten met behulp van een injectiespuitje

AquaVISie, hoeveel druppels zou je dan met aquariumwater mengen en erbij doen?

Probeer gewoon eens een druppel of 5 , en dan meerdere malen per dag. Kijken wat er gebeurt

Dat zal ik doen. Bedankt aan allen alvast!

Ik zou kleine cacas ontkapselde artemia-eitjes voeren ipv liquifry. Dat laatst vervuilt aanzienlijk.

JosVermeulen zei:
Ivo, zou ik het infuus kweken kunnen versnellen met de Liquifry? En zou ik nu al gericht kunnen minimaal doseren?
Ik heb eigenlijk geen idee wat liquifry precies is, maar uit dat topic blijkt duidelijk dat het zou moeten gaan om plantaardig materiaal.

Ik vraag het me dus af. Iemand anders een idee?

~ Ivo

Ik doe maximaal 2 druppels in een doseerspuit en laat het los bij de jongen als ze in het 'normale' aquarium zitten, dit om vervuiling van het water te voorkomen.

Bij de cacatuoides jongen heb ik eigenlijk alleen maar droogvoer fijn gewreven en met een doseerspuit losgelaten in de buurt van de jongen.

Mascha&Ivo zei:

Ik vroeg me af, kan er in een aquarium ook infusie groeien?

Al die keren dat ik heb bijgevoerd nooit echt wat jongen overgehouden. Bij ��n nest had ik geen tijd om ze bij te voeren en dacht dat het nooit wat zou worden.Ook niet echt naar omgekeken, behalve dan de normale onderhoudsbeurten.

Ik heb nu 14 jongen over,groeiden ook best snel (dit in tegenstelling tot de vorige jongen).Wonderbaarlijk, want ik heb nooit wat bijgevoerd. Niet dat het nou bijzonder veel jongen zijn. En het kan ook toeval zijn.

Ik zag de jongen veelal de beuken en eikentakken,maar ook het kienhout afschrapen.Ook waren ze vaak te vinden bij de bladeren en vooral ook bij de bladeren die aan het vergaan waren, waar ze ook tegen aan hapten.

Een aquarium zit in principe ook vol met infusie, het kweken daarvan doe je om grotere hoeveelheden direct bij de jongen te krijgen. Maar in een bak met voldoende materiaal dat aan het vergaan is, is het volgens mij niet echt nodig om bij te voeren. Tenzij je de hele groep jongen wil laten opgroeien, maar dat lukt sowieso niet in een gezelschapsbak.

visstisck zei:
Ik doe maximaal 2 druppels in een doseerspuit en laat het los bij de jongen als ze in het 'normale' aquarium zitten, dit om vervuiling van het water te voorkomen.

Bij de cacatuoides jongen heb ik eigenlijk alleen maar droogvoer fijn gewreven en met een doseerspuit losgelaten in de buurt van de jongen.
Zo voerde ik de artemia-eitjes ook !!

Het is zeker zaak om het goed te mengen met water voordat je het toevoegt.

Mascha&Ivo zei:
Ik heb eigenlijk geen idee wat liquifry precies is, maar uit dat topic blijkt duidelijk dat het zou moeten gaan om plantaardig materiaal.

Ik vraag het me dus af. Iemand anders een idee?

~ Ivo

Liquifry is gewoon een soort instant infuus. Jonge vis die het niet al te nauw neemt dat het leeft, kan hier goed mee uit de weg

Ja, dat had ik ook gemerkt. Bij mijn cacatuoides maakte het niet uit wat ik gaf. Bij mijn ramirezi's daar in tegen, die keken er niet eens naar om.

Zijn ze alleen niet snel te groot voor liquifry. Ik gebruikte dat maar een paar dagen bij mn Corys (ook omdat het zo vervuilt).
Je zou in de plaats ook eigeel kunnen geven !!!! Ook voorzichtig gezien de vervuiling.

Is inderdaad alleen voor de eerste dagen. En inderdaad, het vervuilt snel, vandaar het plaatselijk voeren met behulp van de injectiespuit. Gebruik je het in een klein kweekaquarium moet je iedere dag verversen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan