Wat is er nieuw

Hoeveel vissen in 125 liter aquarium?

Patricia

New member
Lid geworden
24 februari 2025
Leeftijd
53
Hoi allemaal,

We hebben nu een aquarium met ongeveer 6 guppy’s, 3 algeneters, 5 fantoomzalmpjes, 2 honinggoerami’s, 2 zwarte molly’s , 2 platy’s en 5 tetra’s.

Ik vraag me af of het maximaal aantal vissen is (ik wil het niet overbevolken) of er wellicht nog visjes bij kunnen. Binnenkort komt er nog een groot stuk hout in voor decoratie. Bijzonder hieraan is is dat dit stuk zo’n 40 jaar geleden bij mijn ouders in het aquarium zat. Ik heb het aquariumvirus dus ook😅. Ik heb er echt lol in.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Bijlagen

• IMG_8438.jpeg
    IMG_8438.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is zeker een grens maar die wordt niet alleen bepaald door afmetingen/inhoud.
  • Hoe goed is jouw filtratie
  • De waterwaardes
  • Hoe gaan vissen onderling met elkaar om.
  • Leven ze solitair of in scholen
  • Goed onderhoud bak
  • Leefomgeving bewoners.
Een aquarium houden is meer dan alleen volproppen met grappige/mooie visjes

Als jouw bak langdurig (bijvoorbeeld 6 maanden) goed draait kan je overwegen om in kleine stapjes een bestand uit te breiden.

Laatst bewerkt:
Als jouw bak langdurig (bijvoorbeeld 6 maanden) goed draait kan je overwegen om in kleine stapjes een bestand uit te breiden.
Met levendbarende vissen loop je overigens al een groot risico om een ongewenste overbezetting en dus ook belasting op waterwaardes/filtratie te krijgen.

Vissen planten zich niet alleen voort omdat ze het geweldig naar hun zin hebben in een overbelaste bak, iets met voortplanting om te kunnen overleven.....

Laatst bewerkt:
Misschien zeg ik nu iets geks maar ik zou er wat uit nemen en 1 groep wat groter maken.

Persoonlijk heb ik ook de voorkeur voor een buitenfilter. Dus dat zou ik er bij doen.

Ik denk dat je je aquarium als vol moet beschouwen. Mocht je meer vis overwegen, dan maar een aquarium erbij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan