Hoeveel voer geven als je veel CR garnalen hebt?


huismannetje

Well-known member
Lid geworden
27 januari 2013
Berichten
324
Leeftijd
58
Locatie
Harlingen
Website
www.new-line.nl
Als ik de handleiding van garnalenvoer lees dan staat er vaak iets in de trant van "1 korrel per garnaal". In mijn 120 liter aquarium zitten echter zo'n 300-400 volwassen en 400+ kleine Crystal Red garnalen. Hoeveel voer geef je dan? Wat is een goede indicatie? 400 korrels per dag lijkt me van den zotte (da's een potje per week).

Ik kijk nu vooral naar het gedrag van de garnalen. Als ik ze relatief weinig voer dan vechten ze elkaar letterlijk de tent uit bij het voeren. Sinds de nieuwe bak voer ik veel meer dan voorheen (en ook 2 x per dag in plaats van alleen 's avonds). Maar hoe weet ik of ik genoeg voer? De regel "moet binnen xxx minuten op zijn" gaat bij garnalen simpelweg niet op. Wel is het zo dat wat ik ook voer, het gaat altijd op.

's Morgens en 's avonds krijgen ze 15 korreltjes garnalenvoer ('s morgens van Tetra en 's avonds van JBL) en 1 Tabimin pilletje in 2 stukken gebroken (1 helft aan elke kant van de bak). Verder snoepen ze mee van de Tetramin, Spirulina en gedroogde watervlooien die de andere visjes krijgen. Maar is dat genoeg?
 
Wij gebruiken deze buizen in d egarnalenbakken, istie leeg vullen we hem weer bij waarvan dus in 1 bak soms 3x p/d gevoerd word. Het voordeel van deze buizen is dat het voer niet wegzakt in de bodem en je daardoor geen bodemrot krijgt (theoretisch bezien dan) maar wij gebruiken hem voornamelijk om te kijken of ze nog te eten hebben

twee-voerbuizen.jpg
 
Krijg je daarbij ook een idee hoeveel gram je (bijvoorbeeld) per 100 garnalen nodig hebt?

En kruipen de garnalen daar niet in?
 

Terug
Bovenaan