Wat is er nieuw

Hoeveel voeren?

Thijs.ariens

Well-known member
Lid geworden
27 april 2024
Berichten
320
Leeftijd
23
Locatie
IJsselstein (Utrecht)
Hoe weet je nou hoeveel je moet voeren? En welke vissen nou verzadigd zijn en welke niet? De ene eer sneller en is wat dominanter in eten pakken als de ander? In hoeverre moet je algeneters voeren?
 
Ja lastige vraag en ik denk dat ze best wel aan hun trekken komen allemaal en ik zou niet meer voeren dan ze in een paar minuten opeten.
Welke algeneters heb je? Vaak raad men 2 oogbolletjes per vis aan.
 
Voor alg eters heb je de beschikking over alg tabletten, of deze in jou geval als extra voedsel benodigd zijn weet ik niet maar ze komen immer wel aan een soort voedsel.
 
Je kunt het ook aan de vissen zien. Als je voert wat ze in een minuut of 2 opeten en er blijft niets op de bodem liggen, zit je qua hoeveelheid aardig. Je kunt ook zoals John zegt twee oogbolletjes per vis voeren, maar dat is moeilijk te bepalen in een gezelschapsbak.

Vervolgens kijk je regelmatig hoe je vissen eruit zien. Ze horen er mooi gestroomlijnd uit te zien, niet te dun maar zeker geen dikke buiken. De meeste vissen, net zoals de meeste andere huisdieren en mensen, zijn eerder te dik dan te dun. Je voert al snel teveel.
 
Tja maar goed dat jij geen vis bent dan Edwin😉
 
Met vissen is dat anders dan bij mensen. Ze zijn koudbloedig. Daardoor hebben ze geen energie nodig om warm te blijven. Te hebben een beetje nodig om te bewegen en de rest gaat naar groeien. De grootste slokkoppen worden dus ook het grootst. Daar doe je weinig aan. Ja, je kunt het eten een beetje verdelen over de bak. Dan hoeven ze er niet over te vechten.
 
Met 2 oogbolletjes houd ik honger voor mezelf maar slank mag je me noemen, denk dat hongerige vissen op tijd gaan eten.
Volgens mij Edwin is dat iets minder dan een eierbal. Maar @jessicapilon
de krokettenkoning uit Grunn kan daar vast meer over vertellen. :c😛
 
Bedankt Nathalie, merk ook dat er veel poep op de bodem is en er zijn wat volle buikjes. Zal wat minder gaan voeren
Je kunt het ook aan de vissen zien. Als je voert wat ze in een minuut of 2 opeten en er blijft niets op de bodem liggen, zit je qua hoeveelheid aardig. Je kunt ook zoals John zegt twee oogbolletjes per vis voeren, maar dat is moeilijk te bepalen in een gezelschapsbak.

Vervolgens kijk je regelmatig hoe je vissen eruit zien. Ze horen er mooi gestroomlijnd uit te zien, niet te dun maar zeker geen dikke buiken. De meeste vissen, net zoals de meeste andere huisdieren en mensen, zijn eerder te dik dan te dun. Je voert al snel teveel.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan