Wat is er nieuw

Hoeveelheid koper en andere schadelijke stoffen in warmer kraanwater

• Onderwerp starter Onderwerp starter mkatoen
  • Startdatum Startdatum
M

mkatoen

Guest
Als ik ververs doe ik altijd een thermometer in een emmer en zet ik de kraan aan. Gezien het nogal moeilijk is om een constante temperatuur te krijgen met mijn kraan, draai ik het ene moment de koude kraan wat meer open, vervolgens de warme om zo op een gemiddelde temperatuur van 20 graden te komen. Hiermee ververs ik. Kan dit eigenlijk kwaad? Het warmere water is niet heet, maar meer lauw warm.

Ik ververs ook met water wat op temp is gebracht door warm en koud te mengen.

Na wat meer gelezen te hebben lijkt het vooral van toepassing op oudere leidingsystemen, boilers e.t.c. Vooral achterhaalde informatie dus?

Zover ik weet kan in oude leidingen wel meer metalen in het water meekomen. Maar ik ben geen techneut dus durf er verder weinig over te zeggen.

Je link heeft betrekking op garnalen en die zijn wel gevoelig voor bepaalde metalen.

Na wat meer gelezen te hebben lijkt het vooral van toepassing op oudere leidingsystemen, boilers e.t.c. Vooral achterhaalde informatie dus?

Er zijn nog genoeg huizen die zulke leidingen hebben dus is het niet achterhaald en een aandachtspunt als er zulke leidingen in je huis zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan