Mark D
Well-known member
- Lid geworden
- 27 oktober 2019
- Leeftijd
- 61
In de kerstvakantie ben ik ver gevorderd met de vervanging van m'n grote brakwater opstelling. Het nieuwe frame is op z'n plaats gezet, de oude eiken kast staat in stukken te wachten voor de open haard en de oude glazen bak is aangesloten gevuld en alles zwemt weer. Afwerken kan nu in alle rust.
Tijdelijk is er nog geen leidingwerk gemonteerd. De opvoerpomp perst door zo'n peperdure siliconenslang, daar zit alleen nog een debietmeter tussen en aan het eind een klein stukje pvc pijp om de juiste hoek te pakken waarmee het water in de bak stroomt.
Maar nu. Tijdelijk, ik weet het niet hoor. Zonder echt leidingwerk :
gr
Mark
Tijdelijk is er nog geen leidingwerk gemonteerd. De opvoerpomp perst door zo'n peperdure siliconenslang, daar zit alleen nog een debietmeter tussen en aan het eind een klein stukje pvc pijp om de juiste hoek te pakken waarmee het water in de bak stroomt.
Maar nu. Tijdelijk, ik weet het niet hoor. Zonder echt leidingwerk :
- is m'n debiet hoger omdat er veel minder afstand tussen pomp en uitvoer is
- is eea werkelijk in 5 minuten aangesloten, slangenklem of tiewrap, 100% lekvrij
- kunnen ook alle verlopen, kranen, of andere toekomstige wensen eenvoudig gemonteerd worden
- is alles perfect uit het zicht weg te werken
- en het allerbelangrijkste, is mijn opvoerpomp ineens muisstil !!!! geen resonantie meer, geen getril of gebrom, gewoon STIL
gr
Mark