S
Stino
Guest
Beste forumleden
Een probleem doet zich voor in mijn aquarium (54 liter).
In het aquarium zitten alleen maar guppy's (3 volwassen mannetjes en voor de rest allemaal jongen).
Nu kwam ik deze morgen naar beneden en bekeek ik mijn aquarium en toen zag ik een dode gup en vele guppen die bovenaan het aquarium naar lucht hapten en roerloos wat schommelden aan het oppervlak.
Die dode gup was een winkelgup, het verbaast me dus niet dat die als eerste gevallen is.
Nu dacht ik direct aan nitriet en ja na een test was mijn nitrietwaarde 1 mg/l !
Dit is wat ik gisterenavond deed aan onderhoudswerken.
Ik heb mijn aquarium ververst (ca. 50%, ietwat veel moet ik zeggen). Terwijl ik dat deed reinigde ik mijn bodem ongeveer voor de helft met een aquariumstofzuigertje en reinigde de vensters. Dan vulde ik hem meteen weer.
Aan de filter heb ik niet gezeten.
Die avond al schommelde de winkelgup, die nu dood is, al aan het oppervlak.
Die avond heb ik ook wat overdadig gevoederd, tot mijn grote fout zie ik nu.
Nu is mijn vraag, kan het dat zo'n nitrietprobleem zich zo snel manifesteert?
Wat zou de specifieke oorzaak zijn van dit probleem?
Een probleem doet zich voor in mijn aquarium (54 liter).
In het aquarium zitten alleen maar guppy's (3 volwassen mannetjes en voor de rest allemaal jongen).
Nu kwam ik deze morgen naar beneden en bekeek ik mijn aquarium en toen zag ik een dode gup en vele guppen die bovenaan het aquarium naar lucht hapten en roerloos wat schommelden aan het oppervlak.
Die dode gup was een winkelgup, het verbaast me dus niet dat die als eerste gevallen is.
Nu dacht ik direct aan nitriet en ja na een test was mijn nitrietwaarde 1 mg/l !
Dit is wat ik gisterenavond deed aan onderhoudswerken.
Ik heb mijn aquarium ververst (ca. 50%, ietwat veel moet ik zeggen). Terwijl ik dat deed reinigde ik mijn bodem ongeveer voor de helft met een aquariumstofzuigertje en reinigde de vensters. Dan vulde ik hem meteen weer.
Aan de filter heb ik niet gezeten.
Die avond al schommelde de winkelgup, die nu dood is, al aan het oppervlak.
Die avond heb ik ook wat overdadig gevoederd, tot mijn grote fout zie ik nu.
Nu is mijn vraag, kan het dat zo'n nitrietprobleem zich zo snel manifesteert?
Wat zou de specifieke oorzaak zijn van dit probleem?