Wat is er nieuw

hoge ph

• Onderwerp starter Onderwerp starter bourks
  • Startdatum Startdatum
B

bourks

Guest
goedemiddag,

ik ben nu een tijdje bezig met een rio 125.

en krijg helaas de waarden niet helemaal goed, ook heb ik nogal last van groene alg / draadalg.
ik ververs elke week 30 procent water en na het water verversen voeg ik planten bemesting all in one van planted box toe.
Het ververste water bestaat voor een gedeelte uit regenwater en een gedeelte leidingwater,

nu zit ik met de volgnede waarden op dit moment.

PH: 7.2
KH: 3
GH: 2
NO2 0.1 MG
NO3: 20 MG
PO4: 2.0 MG
NH3: 0MG

ik voeg co 2 toe .

wat gaat hier nu fout ? ik zou heel graag van die k# alg af willen.

Groenealg of draadalg is meestal een tekort aan co2 en als ik in de tabel kijk dan kan dat kloppen want je hebt maar zo n 5 mg co2. Gebruik je een dropchecker?

ik gebruik zo n continue tester, deze zit meestal tegen het lichtgroen / geel aan.

ik heb zo n testkoffer van colombo,

dus kort door de bocht, de co 2 verhogen zou afdoende zijn?

Heb je een foto van de checker en is dat nieuwe vloeistof? Noramaliter mag dat met een erg lage ph niet tegen het gele kleuren.
Hoeveel bellen doseer je?

ik heb er geen bellen teller tussen, De vloeistof ververs ik elke week, maar ik heb meer als een jaar geleden wat extra gekocht, dus de vloeistof is wel meer als een jaar oud,

Ik gebruik een flesje wat al 2 jaar oud is en volgens mij kan dat weinig kwaad. Hier werkt het nog naar behoren in ieder geval.
Meestal adviseerd men het om maandelijks te verversen.

goedemiddag,

ik ben nu een tijdje bezig met een rio 125.

en krijg helaas de waarden niet helemaal goed, ook heb ik nogal last van groene alg / draadalg.
ik ververs elke week 30 procent water en na het water verversen voeg ik planten bemesting all in one van planted box toe.
Het ververste water bestaat voor een gedeelte uit regenwater en een gedeelte leidingwater,

nu zit ik met de volgnede waarden op dit moment.

PH: 7.2
KH: 3
GH: 2
NO2 0.1 MG
NO3: 20 MG
PO4: 2.0 MG
NH3: 0MG

ik voeg co 2 toe .

wat gaat hier nu fout ? ik zou heel graag van die k# alg af willen.

Draadalg is een CO2 tekort probleem. Je hebt op dit moement 5.7 mg/l CO2 en dat zou 22.3 mg/l moeten zijn.

bedankt voor jullie advies, ik ga langzaam proberen mijn co2 te verhogen,

lost de alg dan vanzelf op, of moet ik de planten vervangen? ( ze zijn er slecht aan toe)

vinden jullie de KH/GH ook te laag?

bedankt voor jullie advies, ik ga langzaam proberen mijn co2 te verhogen,

lost de alg dan vanzelf op, of moet ik de planten vervangen? ( ze zijn er slecht aan toe)

Probeer zoveel mogelijk schoon te maken, ook decoraties e.d. Teveel aangetaste bladeren kan je verwijderen. Wanneer je aquarium op orde is qua waarden zullen de planten de overhand krijgen boven de bladeren. Wel kan dit even duren. Geduld dus, algen reageren altijd snel, voor planten duurt dit, ook afhankelijk van de soort, weer wat langer. Je planten zullen dus wel herstellen, hoe lang dit gaat duren hangt ook weer af van de mate van beschadiging.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan