Wat is er nieuw

Hoi allemaa!

BumbleBee

Active member
Lid geworden
31 maart 2021
Leeftijd
27
Hoi allemaal!

Sinds januari dit jaar ben ik in het bezit van een 30 liter aquarium. Op dit moment wonen hier vijf platy's (vrouwtjes) en drie otto's in. Helaas mocht ik om te starten niet groter van mijn ouders en heeft de aquariumzaak mij niet goed ingelicht over het visbestand voor deze bak. Maar goed, daar gaat het nu niet om. Aankomende donderdag komt namelijk mijn aquariummeubel en 70 liter aquarium binnen. Ik wil deze zo snel mogelijk - maar ook zo mooi mogelijk - inrichten en laten indraaien, zodat de visjes naar een beter/groter huisje kunnen.

Waar ik qua inrichting aan zit te denken:
- wit filterzand
- Poster als achtergrond
- iets met hout en stenen? Maar wat?

Verder voeg ik nu geen CO2 toe, maar ik wil me er wel in verdiepen of ik dat in mijn nieuwe bak wel ga doen. Kortom, 30 liter om te ''oefenen'', de 70 voor het goede werk. 🙂

Welkom en succes met je nieuwe bak. Btw, ik zou persoonlijk een donkere bodem nemen en dat vindt ik ook natuurlijker maar goed smaken verschillen 😉

Welkom, zand is natuurlijker voor de vissen, en het leuke is dat je dan aanzienlijk meer keuze hebt qua bewoners want bodembewoners en dwergcichliden hebben zand nodig.

Welkom op het AF.

Welkom en succes met je nieuwe bak. Btw, ik zou persoonlijk een donkere bodem nemen en dat vindt ik ook natuurlijker maar goed smaken verschillen 😉
Ik heb nu een zwarte grind bodem. Maar grind is echt troep.. Al het vuil blijft erin hangen en plantjes wortelen niet goed. Ik weet niet of er zwart filterzand bestaat? Ik krijg alleen maar licht filterzand gevonden. Ik wil filterzand omdat ik corydoras overweeg. 🙂

Welkom, zand is natuurlijker voor de vissen, en het leuke is dat je dan aanzienlijk meer keuze hebt qua bewoners want bodembewoners en dwergcichliden hebben zand nodig.
Ja, vandaar de keuze voor zand. Ik overweeg om corydoras te nemen.

Ik vind de corydoras duplicareus heel leuk. Zouden deze geschikt zijn? Ik lees dat ze wat kleiner blijven en daar ben ik wel naar op zoek, ivm de grootte van de bak (61cm breed)
ja ik denk dat je bak daar te klein voor is, want weet niet waar jij de informatie gelezen hebt maar deze blijven niet echt klein en worden net zo groot als iedere andere corydorassoort, je kan beter dan voor een dwergje kijken, de habrosus is daar een mooi voorbeeld van

Welkom!

Je hebt donker zand bij de Hornbach. Dit is ook afgerond zand en zal, net als filterzand, minder snel dichtslibben. Ik heb de bruine variant en vind het erg mooi staan.

Verder zou ik je aanraden om één soort stenen en één soort hout toe te voegen.
Er zijn genoeg planten die kunnen groeien zonder extra CO2 toe te voegen 🙂

Welkom!

Je hebt donker zand bij de Hornbach. Dit is ook afgerond zand en zal, net als filterzand, minder snel dichtslibben. Ik heb de bruine variant en vind het erg mooi staan.

Verder zou ik je aanraden om één soort stenen en één soort hout toe te voegen.
Er zijn genoeg planten die kunnen groeien zonder extra CO2 toe te voegen 🙂
Stenen en hout wil ik toevoegen inderdaad!

Ja over het algemeen een goede website inderdaad, maar 5 cm is te groot voor jouw aquarium, die vissen hebben de ruimte nodig en 60 cm kun je nou niet zeggen dat ze daar even lekker kunnen sprinten
Oké, dus beter naar een dwerg soort kijken?

nog van harte welkom op het AF, gebruik alle kennis en info om een mooie start te maken met je 70 liter waarbij je op een gebalanceerd bestand uit komt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan