Wat is er nieuw

Hoi allemaal!

Lisanne

New member
Lid geworden
3 juni 2025
Leeftijd
23
Hoi allemaal,

In februari ben ik mijn allereerste aquarium gestart. Ik ben dus nieuw in de hobby maar tot nu toe vind ik het fantastisch. In mijn aquarium heb ik 5 Boraras brigittae (waren er eerst 6, maar 1 is een paar weken geleden jammer genoeg overleden) en 5 panda corydoras zitten en daarnaast nog een heleboel kleine slakjes. Ik zit nog te twijfelen of ik misschien nog een Beta of een Honinggoerami wil toevoegen eventueel of dat ik het hierbij laat. Voor de rest draait het aquarium nu al een tijdje goed en groeien de planten snel. Dat is op de monte carlo na die een tijdje geleden is gestopt met groeien. Maar dat had ik ook wel verwacht aangezien ik geen CO2 op de bak heb staan. Heb wel een filter en verwarming en voeg plantenvoeding toe. Daarnaast is het idee om er een luchtpomp in te zetten als het echt zomer wordt. Dit aangezien het aquarium op mijn studentenkamer op zolder staat waar het nog wel eens warm kan worden. Daarnaast heb ik nog een foto toegevoegd hieronder. Zoals hierop een beetje te zien is heb ik nog een wat last van baartalg, maar dit begint al weer minder te worden. Daarnaast zit er ook veel alg op het linker glas, dit is het glas dat bij het raam staat en hierop laat ik de alg expres staan. Ik heb gemerkt dat hierdoor het raam minder spiegeld en dat vinden mijn Boraras er fijn.

Laatste waterwaardes:
PH: 7,5 (meestal zit ik zo tussen de 7,5 en de 8)
NO3: bijna 0
Fe: 0.1
Kh: 3
Tce: 190

Groetjes,
Lisanne

1748953708766.jpeg

Laatst bewerkt:
Welkom Lisanne bij dit actieve forum en in deze boeiende hobby!

Welkom Lisanne.

Welkom op het AF.

Welkom Lisanne! Geniet van de hobby 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan