Hoi en ook hallo


Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
3,510
Leeftijd
36
Locatie
Bennekom
Gino is de naam, 30 jaar en ik ben onlangs weer met de aquariumhobby begonnen.

Als tiener had ik een bakje van 60 cm waarin ik voornamelijk levendbarende vissen had en oto's, en daarnaast wat garnalen. Jaren niets meer mee gedaan. Het begon de laatste tijd echter weer te kriebelen en ik ben nu weer begonnen met een 120 x 40 (juwel 240).

Er zit nu een blauwe gourami in. Andere vissen ga ik de komende tijd toevoegen. Ik twijfel voor de onderlaag v/h aquarium o.a. tussen een vuurstaartlabeo en een schooltje corydorasjes. Voor de vuurstaart al wat schuilplekken gecreëerd, maar ik merk dat de gourami zich in alle waterlagen ophoudt (i.p.v. vooral bovenin) en daarbij ook de schuilplaatsen fijn vindt. Kan me voorstellen dat dit gaat botsen met een eventuele vuurstaart...

Twee dingen waar ik achter gekomen ben:
- kleine garnalen samenhouden met een blauwe gourami is niet handig;
- de kastdeuren van de juwel 240 (nieuw model) zijn niet echt slim ontworpen. Elke keer als je die open- of dichtklikt gaat er een schok door het hele aquarium. Ik heb het idee dat het esthetische hier door de ontwerpers boven het belang van de vissen is geplaatst... ga die deuren maar eigen hengsels geven.
 
Laatst bewerkt:
Welkom, denk dat het slim is even een topic te starten in het onderdeel Samenstelling visbestand, want labeo's zijn geen lieverdjes van wat ik ervan begrepen heb
 
Welkom op het forum.
 
Welkom op Aquaforum Gino en wat een Labeo betreft dat zijn echte ruziemakers en laten andere vissen echt niet met rust.
 
Ik vraag me inderdaad af of ik er verstandig aan doe er een te nemen. Veel artikelen en meningen over de labeo gelezen en ik heb het idee dat hij in een grotere bak dan 1.20 m beter tot zijn recht komt. Ook zal het agressierisico dan iets minder zijn, verwacht ik. Natuurlijk is elke vis anders, maar ik weet niet of ik de "vrede" in mijn bak op het spel wil zetten voor één vis...
 
Welkom! Pas op, Labeo is latijn voor kl%×+£@k...
 
Haha. :p

Mja ik denk bij nader inzien dat ik voor vreedzamere vissen ga en de gourami's de koning(inn)en van de bak laat zijn. Prachtige beestjes.
 

Terug
Bovenaan