Hoi! Even voorstellen + vraag


M

Michiel1980

Guest
Hoi!

Mijn naam is Michiel en mijn goede voornemen voor dit jaar is het opstarten van een aquarium. Vroeger in mijn jeugd, thuis bij pa en ma, altijd vissenkommen en aquaria gehad maar alleen met goudvissen. Uiteindelijk is het aquarium omgetoverd tot verblijf voor mijn woestijnratten.
:lol:
Verder altijd een fascinatie gehad voor aquaria, dus in elke dierenwinkel, dierentuin en chinees restaurant kun je mij vinden bij het aquarium.

Alle informatie op het internet overweldigd mij een beetje en ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik hoop op dit forum antwoorden te vinden op mijn vragen en andere hulp.

Ik heb een Dennerle Nano Cube 60 Liter en een speciaal meubel laten maken om het aquarium goed tot zijn recht te laten komen. Omdat ik werkelijk met niets begin, geen enkel gereedschap nog heb, etc. en ik ook een beetje door het enorme aanbod niet weet wat ik allemaal moet hebben voordat ik start ben ik benieuwd of jullie kunnen helpen met het samenstellen van een 'boodschappenlijstje'.

Ik ben een beginner dus wil het mijzelf wel uitdagend maar niet te moeilijk maken. De bedoeling is om een aantal garnalen en neon-, kardinaal- of citroen-tetra's te gaan houden en planten en mos te gebruiken die vrij gemakkelijk zijn in onderhoud.

Wat ik reeds heb is het volgende:
- Hardscape
- Nano-Hoekfilter XL van Denerle
- Verlichting Nano Style M 6W van Denerle (is deze te sterk / te zwak / precies goed?)
- Denerle Scaper's Soil
- Denerle Nano Deponit Mix

Wat ik denk nog nodig te hebben, los van de flora en fauna:
- Thermostaat (suggesties zijn welkom)
- CO2 (suggesties zijn welkom, let op: ik ben een beginner)
- CO2 tester? (suggesties zijn welkom)
- Testkit voor waterkwaliteit? (suggesties zijn welkom)
- Waterslang voor het verversen van water ((suggesties zijn welkom)
- Voeding / meststoffen voor planten (suggesties zijn welkom)
- Magneet/spons om de ruiten schoon te houden aan de binnenkant?
- Pincet voor het planten van de planten

Zie ik iets over het hoofd? Suggesties en aanvullingen zijn dus van harte welkom.

Onwijs bedankt voor het meedenken!
 

Bijlagen

  • IMG_4732-1.jpg
    IMG_4732-1.jpg
    108.3 KB · Weergaven: 64
  • IMG_4733-1.jpg
    IMG_4733-1.jpg
    101.9 KB · Weergaven: 52
  • IMG_4738-1.jpg
    IMG_4738-1.jpg
    143.3 KB · Weergaven: 58
Welkom, voor je er moeite insteekt: in een nanocube kun je geen vissen houden want daar kunnen ze niet fatsoenlijk in zwemmen en zullen ze geheid verpieteren
 

Terug
Bovenaan