hoi zijn dit appelslak eitjes ?


Knager

Well-known member
Lid geworden
18 april 2013
Berichten
104
zo ja horen deze boven het water te hangen ?

IMG_1314.jpg
 
Zijn inderdaad eieren van appelslakken, en die worden inderdaad bovenwater afgezet.
Er is, als ik het goed heb, 1 soort welke de eieren gewoon onderwater afzet.
 
Moeten wel vochtig blijven,anders drogen ze uit.
 
dusss, kappie dicht houden ;)
 
Er is 1 soort die gestreept is en waar de naam me even niet van te binnen schiet die ze onderwater afzet.
Maar officieel is dit ook geen appelslak dacht ik, maar die lijkt er wel sprekend op.
Die legt de eitjes onderwater in een geleiachtige brei tussen de planten enzo.

Ik dacht dat het de Spixi is maar weet het niet zeker.
 
oke toppie ze zitten vlak naast mn lamp xD dus hou ze dan vochtig met plantenspuit ?
 
Ik denk als je de klep dicht houdt dat het wel vochtig genoeg blijft?
 
oke we gaan het zien, ik vind ze aardig droog namelijk

heb overigens nog een zelfde eier geval ontdekt aan de onderkant van de deksel xD
 
gewoon de natuur de gang laten gaan en afwachten. Ze kunnen overal in de kap gelegd worden hoor.
Succes.
 
wel gaaaaaf
straks misschien jonkies rondlopen.... vind zo een eierpakket er trouwens wel alienachtig uit zien hahaha
 
Ja dat vond ik dus ook schrok me rot ^^ haha echt alien idd
 
hahahaha kan ik me helemaal voorstellen, dacht nog iets anders maar dat kan ik hier niet neerzetten, lol

ooit hoop ik ook appeleitjes te krijgen, moet eerst nog appelslakjes hebben dan, hahaha maar ooit komen die er
 
haha als alles hier normaal uitkomt kun je ze zo komen halen hoor ^^ echter ios het wel een stukje rijden geloof ik ^^
 
An Vrolijk zei:
wel gaaaaaf
straks misschien jonkies rondlopen.... vind zo een eierpakket er trouwens wel alienachtig uit zien hahaha

Lopen???? :juggle:
 
Knager zei:
oke toppie ze zitten vlak naast mn lamp xD dus hou ze dan vochtig met plantenspuit ?

Die drogen uit,krijg je gruis.

Als het kan,haal hem er heel af, en leg hem in een bakje ,op het water.

beetje water erin doen.
 
hahaha sorry Bertus, kruipen is idd een beter woord, of nog beter.....glijden, hahaha

hm op het fietsje kom ik niet zover helaas Knager
 
haha ok an :p

en bertus eitjes zijn in goede staat als ik het zo moet geloven :p

durf ze er eerlijk gezegd niet af te halen (A)
 

Terug
Bovenaan