Wat is er nieuw

Holte decoratie dicht maken.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rianne Kramer
  • Startdatum Startdatum
R

Rianne Kramer

Guest
Beste leden,

Ik heb al jaren aquaria, en het gaat goed.
Ik heb in een van mijn aquaria een grote tak als decoratie.

Deze tak is van plastic en hol, met aan de onderkant verschillende grote gaten maar aan de bovenkant is hij helemaal dicht op mini gaatjes na.
Het nadeel daarvan is dat mijn L-nummers en Clown Botia daar altijd in gaan zitten.
En met het schoonmaken ik ze er niet uitkrijg, waardoor ik de tak niet uit het aquarium durf te halen.

Verder zie ik de Clown Botia nooit, die komt pas te voorschrijn als de lampen uit zijn.

Hebben jullie misschien een oplossing om de tak dicht te maken zodat er geen vissen meer in kunnen.
Ik dacht zelf aan een netje voor de gaten, maar hoe maak ik dat dan vast.

Al vast bedankt.

Rianne

Piepschuim en afwerken met epoxy. Eventueel een steen erin om het drijvend vermogen van de piepschuim tegen te gaan.

Misschien hebben anderen nog makkelijkere/betere ideen. 🙂

Stuk filterspons in de gaten drukken? dan kan het ook nog ventileren.

Clown botia was een scholen vis dacht ik..
Zal waarschijnlijk wel beter gaan als je er minstens 4 bij doet, bij mij lagen ze altijd bij elkaar en waren ze samen bezig in het aquarium.

Ik zou hem uit de bak halen, laten drogen en gewoon iets van een hor voor de gaten kitten. Randen insmeren zodat je het verder niet ziet. Vis kan er niet door, maar water nog wel. Voordat je het helemaal afsluit en je stilstaand water krijgt, gaat stinken

Ik heb ook ooit z on stam gehad. Zat me sluier klem erin. Ik heb er toen bosjes waterpest ingezet. Bosje bij elkaar met elastiekje als bosje bloemen en wat verzwaren. Ik had z on keramiek ring eronder. Ziet er dan ook nog erg leuk uit.

Ik heb een groep van 8 Clown Botia, waarvan 1 ongeveer 12cm is en die zit er altijd in.

Verder bedankt voor de reacties, ik ga wat dingen proberen.

Ik heb het gehad met een stuk kienhout waar een Ancistrus klem in zat . Door het hout een beetje kapot te maken kon ik de vis er uit halen. Ik heb er nu een stuk filterschuim in gedrukt.

Klem zitten ze zelden in hout. Als je ze uit hun (nauwe) hol wil halen zetten ze stekels bij de kop uit om zich te verankeren. Ik weet even niet hoe die stekels heten, sorry.
Zelfs als je zo'n stuk hout boven water haalt blijven ze heel lang vasthouden. Dus klem? Ik sluit dat niet uit maar grote kans dat hij zich gewoon vast heeft gezet.

Je gaat dan de schuilholen van de vissen weghalen, waarom?

Hij heeft een cave waar hij vaak in zit en verder genoeg schuilplekken tussen stenen en kienhout.
Ik zie hem vaak genoeg , zowel overdag als s`avonds, totdat ik hem kwijt was.
ik zag hem in het hout zitten .
Ruim een dag later zat hij daar nog steeds.
En dan kies ik ervoor om hem te bevrijden en ik had echt het idee dat hij klem zat ,vandaar dat ik wat hout heb weggeknipt.

Hij heeft een cave waar hij vaak in zit en verder genoeg schuilplekken tussen stenen en kienhout.
Ik zie hem vaak genoeg , zowel overdag als s`avonds, totdat ik hem kwijt was.
ik zag hem in het hout zitten .
Ruim een dag later zat hij daar nog steeds.
En dan kies ik ervoor om hem te bevrijden en ik had echt het idee dat hij klem zat ,vandaar dat ik wat hout heb weggeknipt.

ik had het tegen de topic starter

ik had het tegen de topic starter
Was voor mij niet helemaal duidelijk , maar mijn post is denk wel een toevoeging op het topic
😀:stom::koffie: Mijne heeft geen schuilhol nodig 😛 zijn achteruit hersencel deed het even niet. stom beest, heel gehannes om hem er heelhuids uit te krijgen ivm borstvinnen die er al in zaten.
Zo ben ik ook een steur kwijt geraakt in de vijver had zich op een of ander manier vastgezwommen tussen de stenen en helaas kan een steur niet achteruit zwemmen

Toch wel goed van RichD dat hij vraagt waarom dicht maken. Ik heb daar niet aan gedacht maar waarschijnlijk hebben vissen van TS schuilholen nodig en misschien is TS zich er niet van bewust. :!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan