Home 80, versie 2.0 van NicoleE


Gras ook maar eens geknipt, wat een bende is dat.
Ja, dat geeft idd veel rommel. :LOL:
Ikzelf zet na het snoeien het filter aan en plaats een schepnetje vol in de stroming. Zo vang ik dan 90% op.
Dan doe ik een waterwissel waarmee het meeste aan het binnenkant van het glas blijft plakken. Dat kan je er dan weer makkelijk afvegen met een keukenpapiertje oid.
Maar wel een goed teken dat je moet snoeien (y)
 
Ja, dat geeft idd veel rommel. :LOL:
Ikzelf zet na het snoeien het filter aan en plaats een schepnetje vol in de stroming. Zo vang ik dan 90% op.
Dan doe ik een waterwissel waarmee het meeste aan het binnenkant van het glas blijft plakken. Dat kan je er dan weer makkelijk afvegen met een keukenpapiertje oid.
Maar wel een goed teken dat je moet snoeien (y)
Ik snoei me suf in dat bakje en ben heel blij dat dit geen 120 is 😅, nou ja bij wijze van spreken dan.
Twee weken geleden heb ik daarom kaalslag gepleegd maar dat was het ook niet helemaal 😁.

Slim om het restant weg te vegen als de waterstand laag is! Die ga ik onthouden.
Van de tripartita heb ik maar een paar sprieten terug gezet want tripartita terroriseert dit bakje, is bijna niet bij te houden.

Ik heb wel af en toe de neiging CO2 set op een groter bakje te zetten maar een tweede CO2 set ga ik dus niet kopen $$$. Maar eens kijken waar die gedachten me naar toe brengen. Vooralsnog nergens.
 
Volgens mij zit je daar toch echt naast hoor, geef me 1 link waarin ze laten zien dat naaldgras geplukt wordt dan ben ik daarna koest :) Knippen is volgens mij toch echt de manier.
Maar of je nou knipt of plukt, rotzooi in de bak zal het altijd geven.
Heb ik geen link van, heeft te maken met logisch nadenken, als je het gras plukt groeit het sterker terug en je hebt geen rommel in je bak, zelfde met mos, moet je ook niet knippen maar plukken
 
Heb ik geen link van, heeft te maken met logisch nadenken, als je het gras plukt groeit het sterker terug en je hebt geen rommel in je bak, zelfde met mos, moet je ook niet knippen maar plukken
Ik volg dit ook niet en vraag me ook af waarom de 'halve wereld' naaldgras knipt? Ik zie ook niet in waarom geplukt gras sterker terug groeit dan gras dat geknipt is. Dus als je het me uit kunt leggen? Serieus bedoeld, niet om je af te zeiken. Zet ik er maar even bij want geschreven taal kan soms zo anders over komen.

Geleerd op school (land&tuinbouwschool) door de ruwe vorm van het plukken kan de plant zich sneller herstellen
Voor mij is daar niets logisch aan. Kortom daar heb ik geen beeld bij. Wat is ruwer? De wond van het scheuren tov de wond van knippen? De vorm van de plant?

Kan me voorstellen dat dit op gaat bij planten die zichzelf dreigen te verstikken maar zie het nut van plukken bij naaldgras echt niet, maar dat kan komen doordat ik de theorie erachter niet ken.
Plukken creëert volgens mij een grotere wond dan knippen en daarmee is de kans op infecties groter en duurt herstal langer. Dat is mijn gedachtengang.
 
Rommelig na het onderhoud, de wortels bv die bij het hout zichtbaar zijn, rommelige grasmat en slechte blaadjes bij de Staurogyne. Tripartita die ergens is blijven hangen... en ook nog eens een ruit die niet schoon is al valt dat op de foto niet zo op. Niet echt zoals ik hem graag deel.

Yes, ik ben hard voor mezelf 😇 maar jullie hebben lang genoeg gewacht op een foto.
Benieuwd hoe het er volgende week bij staat.


IMG-1883.jpg
 
Zit er geen vis oid in deze bak? Of heb je slechts 30% op de foto?
Om de techniek heen de foto gemaakt, zal ongeveer 3/4 van de bak zijn maar er zit inderdaad geen vis in, zitten wat Japonica's in.
 
Rommelig na het onderhoud, de wortels bv die bij het hout zichtbaar zijn, rommelige grasmat en slechte blaadjes bij de Staurogyne. Tripartita die ergens is blijven hangen... en ook nog eens een ruit die niet schoon is al valt dat op de foto niet zo op. Niet echt zoals ik hem graag deel.

Yes, ik ben hard voor mezelf 😇 maar jullie hebben lang genoeg gewacht op een foto.
Benieuwd hoe het er volgende week bij staat.
Bekijk bijlage 338734

Rommelig zegt ze dan 🤔.............ik zou zeggen natuurlijk en behoorlijk fris ogend 😉
 
Ja waarom zoiets is dat ruwe randjes beter herstellen dan gaaf geknipte randen heeft te maken met de sapstroomkanalen die dan eerder dicht gaan waardoor er geen sappen verloren gaan. Het is niet zo als de halve wereld gras knipt op youtob dat dat dan de juiste manier is
Ik snap de logica op deze manier. Ik haal mijn info niet alleen af van JoepTjoep hoor, kijk hier en op andere forums ook wel eens rond :LOL:.

Anyway... los van de hele discussie, ik zie me dit naaldgras echt nog niet plukken. Met de schaar duurt het al lang genoeg, ik zie ook niet hoe ik met 2 armen in het bakje nog kan zien wat ik doe want van bovenaf kan ik dan niks mee zien en de blik op de zijkant is ook verdwenen. Dus knippen 'it shall be' voor mij. Misschien is dat wel de reden dat naaldgras door de bot genomen geknipt wordt. Als ik kijk naar de groei die hierop volgt lijkt het in elk geval geen kwaad te kunnen.
 
Er is al een paar weken geleden een eind gekomen aan dit bakje. Ik raakte er op uitgekeken, steeds weer hetzelfde aanzicht. Voor mij was dit bakje toch te klein om er weer iets anders in op te bouwen. Wel veel geleerd ervan.
Ik merkte dat ik steeds vaker onderhoud ging uitstellen omdat andere dingen belangrijker waren voor me. Dat is toch een teken dat het niet goed zit.

Het meeste spul is al verkocht of besproken. En eerlijk gezegd voelt dat goed.

Denk dat na al die jaren dit toch het einde is van een hobby, waarbij ik de laatste jaren vooral heb zitten 'kloten' met wat ik nou wilde.


silent-movie-end-screen-vector.jpg
 

Terug
Bovenaan