Wat is er nieuw

Hommelmeerval

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rakjetakje
  • Startdatum Startdatum
R

Rakjetakje

Guest
Hoi allemaal!

Ik ben momenteel mijn 60 x 30 x 30 aquarium aan het indraaien. Daar komen straks tenminste 8 gupjes en waarschijnlijk ook nog een andere, kleine soort visjes. Daarnaast wil ik ook en bodemvisje die de boel schoon houdt. Nu zag ik in de lfs vanmiddag hommelmeervallen. Deze hadden meteen mijn interesse dus heb daarnet wat informatie over ze opgezocht, maar die is nogal beperkt :book:
Heeft iemand ervaring met deze visjes? Ik las dat ze alles eten wat in de bek past, maar ik vraag me af of mijn volwassen guppen daar ook toe behoren. De baby's mogen ze best opeten van mij hihi 😀 . Ik las ook dat ze voornamelijk overdag veel behoefte hebben aan schuilplaatsen. Nu staat er een klein stuk hout in mijn aquarium, maar ik hoop met mijn verjaardag halve kokosnoten en/ of bloempotjes te krijgen (en anders koop ik die zelf, voordat ik de meervalletjes aankoop natuurlijk). Mijn licht is namelijk vrij wit en ook mijn grind is behoorlijk licht. Kunnen de visjes dit overdag als vervelend ervaren, ondanks de schuilplaatsen?

Ik hoop dat iemand met ervaring in deze interessante soort mij meer duidelijkheid kan geven, want internet lijkt me hier niet echt bij te kunnen helpen..
 
Echte opruimers, ruimen ALLES op.
 
Die website had ik inderdaad ook gevonden. Staat veel nuttige informatie op. Maar ik lees ook dat ze vooral levend voer eten, terwijl mijn gupjes natuurlijk (voornamelijk) plantaardig voedsel krijgen. Zijn ze dan wel zo'n goede combinatie (in de lfs zaten ze bij elkaar) en zouden ze de volwassen guppen dan niet ook pakken, aangezien die s nachts vaak wat lager gaan zitten. Dat is een beetje m'n angst :help:
 
Wil je de bodem schoon houden dan is de beste manier om gewoon af en toe de bodem eens af te hevelen. Voedselresten zullen wel worden opgegeten maar planten resten ect niet.

Ik heb zelf geen ervaring met de visjes maar heb wel eens gehoord dat ze heel erg schuw zijn (Zijn ook nachtdieren geloof ik), waarschijnlijk zul je ze niet veel zien.
 
Klopt ludger. Ik las dat ze vooral tevoorschijn komen als het licht uit gaat. Dan gaan ze vaak ook echt op jacht naar een hapje.
Ik ben niet per see op zoek naar deze soort, maar naar een bodemvisje in het algemeen en deze had ik nog nooit gezien, vandaar dat hij mijn interesse trok. Maar mocht deze niet bij mijn bestand passen dan ori�nteer ik me gewoon verder 😀
 
Het bodemvisje hoeft overigens de bodem niet per see schoon te houden, maar wel een fijne bijkomstigheid natuurlijk. De appelslakjes doen de rest.
Maar 8 guppen (in het begin dan) in 60 liter is ook zo kaal haha.
 
Niemand die verder ervaring heeft met deze beestjes?
 
Rakjetakje zei:
Die website had ik inderdaad ook gevonden. Staat veel nuttige informatie op. Maar ik lees ook dat ze vooral levend voer eten, terwijl mijn gupjes natuurlijk (voornamelijk) plantaardig voedsel krijgen. Zijn ze dan wel zo'n goede combinatie (in de lfs zaten ze bij elkaar) en zouden ze de volwassen guppen dan niet ook pakken, aangezien die s nachts vaak wat lager gaan zitten. Dat is een beetje m'n angst :help:

Guppen pakken ze ook,hoor.

Zou maar een andere soort nemen.
 
Hmm als ze m'n volwassen guppen ook gaan pakken zoek ik inderdaad verder. Wederom bedankt Bertus!
Hoe kan het toch dat je van alles bijna alles weet? 🙄
 
Inderdaad, Lezen ,lezen ,en nog eens lezen.

Zo leer je ook timmeren, en Tekening Lezen.

Dan machines instellen.
 
Hahaha Wikipedia wordt bij ons op school niet af betrouwbare bron beschouwd, maar misschien moet ik het ook maar eens gaan doorspitten dan :book:
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan