hond en aquariumverlichting

N

neliske

Guest
Mijn hond heeft last van de starter,frequentie, tl lampen.
Dus vervangen door led maar wat voor armatuur hebben die nodig.
 
Op welke wijze heeft je homd daar last van?
 
Oke heeft je hond dan geen last van het starten en het feller worden van de verlichting want dan zend die ook een toon uit.
Maar wat voor armatuur je nodig hebt is afhankelijk van je led verlichting. zijn zo veel merken en soorten.
 
welkom op het forum
Voor dat er van alles aangeraden gaat worden is het handiger om wat meer info over je bak te geven
Welk merk bak
Hoe groot is je bak
Soort inrichting bv planten bak of anders
IS trouwens de eerst keer dat dit soort probleem voor bijkomt dacht ik heeft je hond ook last met andere tl balken
 
Honden hebben natuurlijk een gehoor dat vele malen beter is dan wat wij mensen hebben maar wellicht dat jouw hond juist gevoelig is voor bepaalde frequenties. Ik heb hier 8 verschillende bakken staan en de hond heeft nergens last van. Oordopjes voor de hond wil ik je nu dan ook niet gelijk aanraden;)
 
Zijn er geen andere starters waarbij dit probleem niet optreedt en je niet je complete verlichting moet vervangen.

Heb heel lang geleden hier wel eens wat mee gedaan, en er zat echt verschil in die "dingen"
 
Kan wel gebeuren....Heb zelf een kat gehad, die helemaal gek werd, als ik de UV lamp liet branden....! duurde maande nvoor i kerachter was waarom hij zo gek deed, telkens als hij in de buurt van de bak kwam......Nadat de lamp het eens begeven had, deed de kat weer helemaal normaal...,
 
Zeg ook niet dat het niet kan hoor net wat John aangeeft het gehoor is vele malen beter (alhoewel ik daar bij mijn eigen hondenbeest soms mijn twijfels over had kon soms roepen wat ik wou maar luisteren ho maar):D:D
Ben alleen benieuwd of het specifiek de tl van de bak is of ook bij andere tl balken.
Mocht het zo zijn dat het alleen bij de tl van de bak is dan zou ik mijn vraag tekens zetten bij deze tl balk best mogelijk dat deze dan meer defect is als alleen de starter.
Zelf in het verleden me een ongeluk gezocht naar een hoge piep toon als de verlichting aan was in huis wat bleek een evsa veroorzaakte het probleem na vervangen geen piep meer.:D:D
 
alhoewel ik daar bij mijn eigen hondenbeest soms mijn twijfels over had kon soms roepen wat ik wou maar luisteren ho maar):D:D


Dat zie je dus verkeerd. Ze hebben je prima gehoord maar deden niks met je roep of commando. Dat herken ik want Sky doet ook altijd alsof hij me niet hoort tot ik zeg wil je wat lekkers:D:D
 
Dat zie je dus verkeerd. Ze hebben je prima gehoord maar deden niks met je roep of commando. Dat herken ik want Sky doet ook altijd alsof hij me niet hoort tot ik zeg wil je wat lekkers:D:D

Dan kun je dus net zo goed een kat nemen.... minder onderhoud en luistert ook niet. Kijken je enkel stoïcijns aan. :)

Ik ga mee met Sschot, andere starter!
 
Terug
Bovenaan