Honging goerami in plant


Y

Yippeekiyay

Guest
Goededag,

Mijn mannetje honing goerami gaat sinds gister avond steeds bovenin de bak in een dichtbeplant stuk hangen,
daar beweegt hij niet en lijkt hij wel dood.

als je in de buurt komt zwemt hij wel vrolijk weg.
Af en toe zwemt hij gewoon ook vrolijk mee met de rest.
heb deze goerami nu vanaf januari een nooit problemen mee gehad.

er is niks geks aan de goerami te zien ( ben bekend met de meeste ziektes )
wel heeft hij kleine zwarte puntjes op zn lichaam, maar volgens mij heeft hij dat altijd al. (upload foto vanmiddag)
Iemand een idee wat ermee aan de hand is?

heb op het moment

3regenboogvis
6platy
11 tetra
zwaarddrager
1goerami koppel
1 killie
3 modderkropper
3 algen eter.

deze zitten in een 160 L aquarium.

Foto is van paar weken terug.
Planten zijn inmiddels dichtgegroeit.

20180712_224041.jpg
 
Hoe groot is jouw aquarium want regenboogvissen hebben een bak nodig van zeker 1,60m en moeten gehouden worden met een stuk of 6 want das een groepsdier.
 
Ik zou ook meer drijvers aanbrengen want dat hebben Gourami s graag. Wellicht wat minder zuurstof in de bak met dit weer.
 
Ik zou ook meer drijvers aanbrengen want dat hebben Gourami s graag. Wellicht wat minder zuurstof in de bak met dit weer.
hmm okee dat zou ik kunnen doen ja. misschien even de luchtpomp aan vanavond. hij is wel de enige die dit gedrag vertoont de rest zwemt vrolijk door. gister nog waardes gemeten, allemaal dikke prima. temp zit op 25graden. kamer temperatuur 23 graden met dit warme weer :)
 
Nee hij wordt niet achterna gezeten. heb verder ook niks opvallends gemerkt de afgelopen dagen, dit is sinds gister avond.
 
In veel bakken is het doorgaans ook 25 graden dus dat zal weinig problemen veroorzaken lijkt me zo. Even de vis in de gaten houden dus.
 
ja mijn bak is altijd 24-25 graden.
ik zal als ik thuis ben een foto van hem maken en uploaden hier.
 
foto's toegevoegd. toen ik thuis kwam lag hij onder het hout/plant. geen bewegende vinnen.
dacht dat hij dood was. wou hem eruit scheppen en begon weer te zwemmen. paar minuten naar gekeken en zwemt weer rond. 15 min later ligt hij weer in een plant.

wat mij opviel is dat er een verdikking te zien is aan de achterkant van zijn lijf in het midden richting de staart. dus ong. op 5/6e

20180802_180844.jpg


20180802_180834.jpg
 
Ik zie wat je bedoeld maar heeft hij altijd die donkere stipjes al gehad? Zou bijna denken dat het gaatjes zijn.
 
hij ligt nu levenloos op een stuk houd. toch zwemt hij normaal weg als ik met iets in de buurt kom. na 5-10 min zoekt hij weer een rustig plekje en zit er amper leven in. die stipjes zijn zo klein dat ik niet kan zien of t gaatjes zijn.
zolang ik weet heeft hij die stipjes al.
 
Ok, ik heb dat zelf nog nooit gezien maar gelet op wat je beschrijft is de vis duidelijk niet in orde. Die verdikking kan denk ik van alles zijn en dat is lastig om zo te beoordelen.
 
ik heb de mogelijkheid om hem appart te zetten in een 12L bakje.
als ik deze vul met een aquarium water, vis erin zet met wat esha2000 erbij zal het wat helpen?
 
Proberen kan maar ook dat geeft stress en of het werkt is nog maar de vraag. Ik weet niet wat de vis heeft en wellicht kun je eens kijken op Bassleer.com of je het dar herkent ergens.
 
die zuid amerikaanse cichlide nr105 heeft ook zwarte stipjes.
 
zou de verdikking aan de achterkant zwemblaas zijn?
als vis zwemt zwemt hij wel recht.
 
Zover ik het kan zien lijken het wel kleine gaatjes. Heb je ook een foto van de andere vis die dit heeft?
 

Terug
Bovenaan