Wat is er nieuw

Honing goerami ziek of?

Lid geworden
29 december 2020
Leeftijd
25
Hoii!
ik heb een koppel honing goeramis,
maar het vrouwtje heeft sinds een paar dagen/ een week een soort bult aan beide zij kanten.
Ik weet niet wat dit is. en heb al het hele internet afgezocht.....
kan een van jullie mij helpen? Is het een ziekte, is ze zwanger, of juist erg mager,
ze eet goed, en gedraagt zich Niet vreemd... misschien iets minder actief...
ik ben trouwens nieuw op dit forum 🙂

groetjes Leonie,

Bijlagen

• 8FCBE743-492E-4F3C-BA7A-2ACB4D28D46E.jpeg
    8FCBE743-492E-4F3C-BA7A-2ACB4D28D46E.jpeg
    282 KB · Weergaven: 283
  • 5850513D-6C45-4D63-A36E-95ECF393AE40.jpeg
    5850513D-6C45-4D63-A36E-95ECF393AE40.jpeg
    273.3 KB · Weergaven: 221
  • ED0C50A8-7E82-49CF-9779-062CD4344181.jpeg
    ED0C50A8-7E82-49CF-9779-062CD4344181.jpeg
    222 KB · Weergaven: 164
  • 97B38240-9F7A-4315-A86B-50FF967DC043.jpeg
    97B38240-9F7A-4315-A86B-50FF967DC043.jpeg
    284.4 KB · Weergaven: 154
  • 9D6C2EBE-676F-455C-B045-A5BA29C2B2E3.jpeg
    9D6C2EBE-676F-455C-B045-A5BA29C2B2E3.jpeg
    304.9 KB · Weergaven: 144
Kan niet goed zien maar op foto van vis van bovenaan. Staan de schubben uit? Staan de ogen wat meer uit de kop?

Kijk maar even of je wat herken.

https://www.chikarakoi.nl/buikwaterzucht/

Kan niet goed zien maar op foto van vis van bovenaan. Staan de schubben uit? Staan de ogen wat meer uit de kop?

Kijk maar even of je wat herken.

https://www.chikarakoi.nl/buikwaterzucht/
Nee, de vinnen staan volgens mij Niet uit en de ogen ook niet,
en buikwaterzucht krijgen ze toch onder de kop zeg maar?

Niet de vinnen die uitstaan maar de schubben. De site is om te zien wat ik bedoelde, qua schubben uitstaan. Soort van denne appel als beschrijving dan. Op je foto waar je de vis van boven af zie lijkt het of de schubben uitstaan maar heel duidelijk is de foto niet.

Vul dit lijstje even in dat maakt het voor leden makkelijker met je mee te denken.

https://aquaforum.nl/threads/checklist-beschrijf-het-ziektebeeld-zo-goed-mogelijk.12956/

Niet de vinnen die uitstaan maar de schubben. De site is om te zien wat ik bedoelde, qua schubben uitstaan. Soort van denne appel als beschrijving dan. Op je foto waar je de vis van boven af zie lijkt het of de schubben uitstaan maar heel duidelijk is de foto niet.

Vul dit lijstje even in dat maakt het voor leden makkelijker met je mee te denken.

https://aquaforum.nl/threads/checklist-beschrijf-het-ziektebeeld-zo-goed-mogelijk.12956/
Stom ik bedoelde ook de schubben... volgens mij staan die niet uit
dankjewel dat je wil helpen!

• Wat is je bakmaat ? 30 liter
  • Hoelang draait de bak ? Bijna 2 jaar
  • Wat zijn je waterwaarden en waar is mee gemeten ?
  • ph 7, kh 6, Gh 7 nitriet 0 gemeten met de Velda druppeltest
  • Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
  • Superfish aquaflow 100
  • Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
    Elke week 30% ongeveer
  • Om welke vis(sen) gaat het ? Honinggoerami vrouwtje
  • Wat zijn de medebewoners ?
    5 neon tetra’s en 1 mannetjes honing goerami, en binnenkort een betta
  • Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ?
    Nee, mijn betta is overleden aan ouderdom maar die zat al een poosje apart
  • Wat is het ziektebeeld ? een soort bult aan de zijkanten van het achterste gedeelte van de buik
  • Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? nog niks, een waterwissel 50%
  • Hoelang heeft de vis het al ? Paar dagen/ een week
  • Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ? Vanaf 19 september
  • hebben jullie hier iets aan?

Zover ik zie zit het vlakvoor de staart dus met eitjes heeft dat niks te maken maar wat het wel is durf ik verder niet te zeggen. Wel moet ik nu zeggen dat je beter helemaal geen vis in deze bak kan houden want daar is ie te klein voor. De enige die er wel in zou kunnen is een solitaire Betta.

Zover ik zie zit het vlakvoor de staart dus met eitjes heeft dat niks te maken maar wat het wel is durf ik verder niet te zeggen. Wel moet ik nu zeggen dat je beter helemaal geen vis in deze bak kan houden want daar is ie te klein voor. De enige die er wel in zou kunnen is een solitaire Betta.
Dankjewel!! Heb je een idee wat het kan zijn? En kan het buikwaterzucht zijn?

Wat ik zie is dat het meer bij de staart achter zit en bij buikwaterzucht is de buik als een dennenappel opgezwollen met uitstaande schubben vaak.

Wat ik zie is dat het meer bij de staart achter zit en bij buikwaterzucht is de buik als een dennenappel opgezwollen met uitstaande schubben vaak.
ja het zit echt achteraan bij de staart,
gelukkig geen buikwaterzucht dus

ja daar hebben we zeker wat aan.

Ik weet niet veel van tropische vissen soorten maar 30 liter aquarium en de vissen die je heb zal denk nooit een gezond aquarium zijn/worden. Zullen wel meer leden gaan reageren betreft de visjes die het soortje kunnen.

Maar even preventief goed blijven verversen tot je wat meer inzicht krijg in benodigde omstandigheden van je visjes. Als visje niet bij elkaar passen of het is te klein of je filter voldoet niet stapelen problemen zich op.

ja daar hebben we zeker wat aan.

Ik weet niet veel van tropische vissen soorten maar 30 liter aquarium en de vissen die je heb zal denk nooit een gezond aquarium zijn/worden. Zullen wel meer leden gaan reageren betreft de visjes die het soortje kunnen.

Maar even preventief goed blijven verversen tot je wat meer inzicht krijg in benodigde omstandigheden van je visjes. Als visje niet bij elkaar passen of het is te klein of je filter voldoet niet stapelen problemen zich op.
Oké dankjewel, misschien is mijn bak inderdaad klein..... zal er over na denken... maar dan hoop ik dat er nog andere leden reageren, dan wacht ik dat af

Dankjewel!! Heb je een idee wat het kan zijn? En kan het buikwaterzucht zijn?

Weet niet wat het is. Als schubben niet uitstaan en vlak zijn en de ogen normaal in de kop staan lijkt het me geen waterbuikzucht. Maar wat niet is kan wel komen dus goed observeren. Soms begint dit ook bij de staart aanzet.

Misschien iets met baby s.

Weet niet wat het is. Als schubben niet uitstaan en vlak zijn en de ogen normaal in de kop staan lijkt het me geen waterbuikzucht. Maar wat niet is kan wel komen dus goed observeren. Soms begint dit ook bij de staart aanzet.

Misschien iets met baby s.
Top dankjewel hou het in de gaten, maar goeramis bouwen een schuimnest en dat doen ze niet, en op het internet las ik dat goeramis niet dikker werden als ze zwanger zijn, omdat ze dus eieren leggen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan