Wat is er nieuw

Honinggoerami bacterie?

Pindakaasx

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2021
Leeftijd
27
Hoi allen,

Vandaag terug gekomen van een weekje Rhodos zie ik dat een van mijn honinggoerami’s zwak op de grond ligt. Nadat ik hem verder bekeek zag ik een soort wond boven op zijn kop en zag ik dat de staart voor de helft weg was (vinrot) kan ik hier nog wat tegen doen of is die kans niet aanwezig? Alvast bedankt.

Bijlagen

• 3957E50E-07F7-4E03-BBE9-3A3213924C35.jpeg
    3957E50E-07F7-4E03-BBE9-3A3213924C35.jpeg
    85.1 KB · Weergaven: 115
Oh en is het besmettelijk voor mijn andere vissen?

Ik zelf zou de vis euthanaseren.

@quistero en hoe doe ik dat zonder de vis kapot te knijpen 🙄 daar heb ik namelijk echt niet de moed voor..

Altijd lastig bepalen op afstand, maar als die amper meer beweegt en alleen op de bodem vertoeft zal het al te laat zijn om er nog wat aan te doen.

in dat geval inderdaad de vis uit zijn lijden verlossen, hetzij door een klap erop te geven (tussen een krant), hetzij door erop te gaan staan (tussen een krant), hetzij in een badje kruidnagelolie.

Vooral niet invriezen of in kokend water gooien.

Met een hamer in 1 keer kop inslaan ( in een zakje )of met mes eraf snijden. Of anders kruidnagelolie ophalen en hiermee de vis laten inslapen. Weet de verhouding water:kruidnagel niet maar dat kun je hier misschien wel op het forum vinden of misschien is er iemand die dit zo weet.
Edit: en Richard was weer eens sneller :))

Dan zal het morgen met kruidnagelolie zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan