Honinggoerami goud - man/vrouw?


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
nq5z48.jpg

Hier zitten ze nu in.


25re6px.jpg

Sorry, krijg de foto niet recht.. :p


axh7c2.jpg
 
Mijn Honinggouramni vrouwen zijn grijs dus ik denk bijna dat dit een kleurvariant is.
 
Vis 1 is 100% man. De vis van foto 2 zou ik graag nog even beter willen zien, ik denk dat het een "puntige" vrouw is, maar 100% zeker ben ik niet..
 
Mijn Honinggouramni vrouwen zijn grijs dus ik denk bijna dat dit een kleurvariant is.
Zijn als het goed is de gold variant ja.

Vis 1 is 100% man. De vis van foto 2 zou ik graag nog even beter willen zien, ik denk dat het een "puntige" vrouw is, maar 100% zeker ben ik niet..

Ik maak vanavond even betere/meer foto's.
 
Op de foto is wel voorzichtig een streep te zien, dat zou ook vooral bij vrouwtjes voor komen, toch?
 
Op de foto is wel voorzichtig een streep te zien, dat zou ook vooral bij vrouwtjes voor komen, toch?

klopt, hoewel soms een onderdanig mannetje het ook kan vertonen...

wat voor gedrag zie je tussen deze 2? agressie of valt het mee?
 
klopt, hoewel soms een onderdanig mannetje het ook kan vertonen...

wat voor gedrag zie je tussen deze 2? agressie of valt het mee?

Mannetje jaagt de onbekende een beetje weg. Laat hem/haar soms ook gewoon dichtbij komen en toenadering zoeken. Maar niet opjagen, gewoon wegjagen dus.

Twee foto's nog en een filmpje. Op de video is, wellicht lastig te zien, dat deze vis naar adem hapt en dan een bubbeltje loslaat. Dit bubbeltje springt wel vrijwel direct kapot dus weet niet of het gewoon een bubbel van het nasr adem happen is. Of gebeurt dit vaker bij onervaren nestenbouwers.

Probeer deze week eventueel nog meer foto/videomateriaal te maken.
28v4o6u.jpg


8yaq8m.jpg


 
Dit is een moeilijke. Op basis van de eerste foto's, zeg ik vrouw. Maar de laatste foto laat toch weer een overduidelijk onderdanige man zien.
 
Dit is een moeilijke. Op basis van de eerste foto's, zeg ik vrouw. Maar de laatste foto laat toch weer een overduidelijk onderdanige man zien.

Wat heb je nodig om het te bepalen. Meer foto's? Waarvan specifiek dan eventueel? Goed filmpje?

20gmc1v.jpg
 
Aan de hand van de laatste foto zeg ik weer man.

Ik denk dat meer foto's en filmpjes ook niet nodig zijn. De rugvin is overduidelijk die van een man/
 
Ik zou dan weer zeggen vrouw. Je ziet dat hij wat korter is gebouwd en hij heeft een gebrek aan roodheid achter in de vinnen, wat op een man zou duidelijk. Daarnaast heeft hij dat zwarte streepje wat naar mijn weten nog nooit bij een man voorkomt :petjeaf:. Ik zou zeggen voer ze een weekje levend/diepvriesvoer en dan ga je het nog beter zien aan de bouw en de kleuren vd vissen.
 

Terug
Bovenaan