Honinggoerami koppel?


C

Christa85

Guest
Graag jullie mening!
Volgens de verkoper is de gele gourami een vrouwtje en de donkere een mannetje. Klopt dit?

Alvast bedankt!
20170313_133132.jpg
20170313_132746.jpg
 
Dat klopt. De vrouw is trouwens wel van de Gold kweekvorm.

De kwaliteit van beide vissen is zeer matig en zelf zou ik ze nooit gekocht hebben. Momenteel zie je dat er erg slechte partijen in omloop zijn.
 
Dat is jammer om te horen! Waar kan je dat aan zien? Het is de 1ste x dat ik goerami's heb. En hebben de vissen er zelf last van?
 
De man heeft een slechte smalle bouw en een beetje te grote ogen naar verhouding tot het lichaam.

De vrouw heeft veel zwart pigment op het lichaam en zonder is veel mooier.

Ik wil wel graag een betere foto van de "vrouw". Nu ik beter naar de rugvin kijk zou dat best een man kunnen zijn.
 
Dankjewel voor je reactie. Als het allebei mannen zijn en er zit geen vrouw bij, levert dat problemen op? En kan je me vertellen hoe je het verschil ziet? Online kon ik er niet echt iets over terugvinden
20170315_085538-1.jpg
Vrouw2-1.jpg
Vrouw3.jpg
 
Lijkt mij een vrouw maar Botia is een betere kenner;). Ik let dan op de vorm van de rugvin.
 
Je kan het zien aan de bouw en rugvin. Een man is slanker en de rugvin is puntig ipv afgerond.

Dit is toch een vrouw. ;)
 
Dan zat ik dus goed met de rugvin. Bij mijn eigen Chuna s is de man inderdaad slanker gebouwd dan de vrouw.
 

Terug
Bovenaan