Wat is er nieuw

Honinggoerami ligt op bodem en eet slecht.

• Onderwerp starter Onderwerp starter SamOver
  • Startdatum Startdatum
S

SamOver

Guest
Hallo iedereen!
Sinds een paar dagen ligt mijn honinggoerami vaak op de bodem. Het is begonnen toen het mannetje begon met een nest. Er zit nog een honinggoerami vrouwtje in mijn aquarium. Sinds het begin was deze al wat kleiner. Hij at ook al niet zo heel goed. Ik voer granulaat en soms diepvriesvoer. Bij granulaat at hij meestal maar 2 korreltjes, in verhouding tot de andere vissen waar ik de tel kwijtraak. Zijn ogen vind ik wel opvallend groot voor zijn lijf.
Waterwaardes: (Niet heel nauwkeurig want ze zijn gemeten met een strip)
no3 10
n02 0
gh 4-7 (Meer naar de 7)
kh 7
ph 7.2
ci2 0

Mijn aquarium is een juwel rekord 700.
60-45-30

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

Een foto

327277_0_82_20140809_1807411.jpg

Hij lijkt op de foto wat donkerder dan dat hij werkelijk is.

Hij maakte oppeens allemaal raare bewegingen. Ik dacht aan een probleem met de zwemblaas. Dus ik heb hem in een klein laagje (aquarium) water gelegd. Waardoor hij kan ademen en rusten tegelijkertijd. Helaas heeft hij het niet gered. Maar als iemand weet waardoor dit komt wil ik het graag weten!

Blijft soms een raadsel.... Ik zou het ook niet weten. Hopelijk blijft het bij deze ene vis.

Die ogen zijn wel heel erg groot, heel eng en onnatuurlijk, maar ik zou het niet weten waar die aan dood is gegaan.

tomansky zei:
Het zou het Iridovirus kunnen zijn wat bij veel goerami's voorkomt.

Google eens op: "Dwarf Gourami Disease"

of klik hier: http://www.fishchannel.com/fish-health/disease-prevention/fish-viral-disease.aspx

of hier:
http://vissenpraat.wordpress.com/2014/04/03/trichogaster-lalius-dwerggoerami/

Bedankt voor je reactie! De eerste paar dagen leek hij helemaal niet verlamd. En bij de rare bewegingen ook helemaal niet. Het leek vooral op desori�ntatie. En is die ziekte besmettelijk? Komt die ziekte voor bij dwerggoerami's? Of bij alle soorten goerami's? Heel erg bedankt voor de reacties!

Voor zover we het echt weten alleen bij dwerggourami's , en zou het je andere vissen niet kunnen besmetten.

Bedankt voor je reactie! Ik hou mijn andere goerami's goed in de gaten.

Bedankt. Ik heb zwarte fantoomzalmpjes, dus die zouden er geen last van moeten hebben. De overige goerami's hou ik goed in de gaten. Heb ook nog de corydoras pygmaeus, die er ook niks van zouden merken. En nog een aantal sierslakken. Dus ik denk dat alleen mijn goerami's er last van zouden kunnen hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan