Honinggoerami man en vrouw?


A

Amyvm

Guest
Een aantal weken geleden heb ik een koppel colisa chuna gold gehaald. Nou is het geval dat het (in mijn ogen) vrouwtje steeds achter het (in mijn ogen) mannetje aanzit. Ook betrapte ik dit "vrouwtje" laatst op het blazen van bellen.
1492605779572-375936835.jpg
14926059715691942890811.jpg


Af en toe vertoont ze ook een horizontale streep over het midden van haar buik. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
 
Hier heeft ook de vrouw soms die streep. Botia kan het beter zien maar aan de rugvin moet je het ook kunnen herkennen.
 
Als de rugvin eindigt in een punt is het een man. Als de rugvin rond eindigt is het een vrouw. Vrouwen zijn ook groter dan de mannen.
 
Ja, 100% een man. Ik mis trouwens drijfplanten en een donkere achterwand wat deze dieren verlangen. En de stroming lijkt ook wel wat sterk.
 
Bedankt! Dan ga ik hem proberen om te ruilen voor een vrouw. Aan de verdere eisen wordt gewerkt!
 
Hahaha ik zag naar mijn idee ook alleen maar mannetjes in de bak van de winkel maar dit was mn twijfelgevalletje dus op hoop van zegen. Ik vind het ook echt ontzettend moeilijk om te zien. Ben blij dat dit forum bestaat.
 
Ik durf het haast niet te zeggen en hoop dat ik de plank mis sla maar ik dacht ook dat dit een man is:oops::sorry:. Maar zoals al gezegd ben ik niet een echte kenner en ik kijk alleen naar de vorm van de rugvin en vaak is dat bij jonge vissen nog lastig te zien.
Ik zal voor je duimen dat Botia er anders over denkt;)
 

Terug
Bovenaan