Wat is er nieuw

Honinggoerami man of vrouw/ paartje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Julian D
  • Startdatum Startdatum
J

Julian D

Guest
Hoi forumleden, zojuist heb ik 2 honinggoerami's gekocht en mijn vraag is aan jullie om te bevestigen of dit een paartje is,
Dus een man en een vrouw:

vis 1:

Vis1.jpg

Vis 2:

Vis2.jpg

ik denk dat het 2 van hetzelfde geslacht zijn, maar of het 2 mannen of 2 vrouwen zijn durf ik je niet te zeggen.

That would be crap, in de winkel zeiden ze dat het een man en een vrouw is, maar ik geloof winkelmedewerkers niet dus daarom dat ik het hier nogmaals vraag🙂

Iemand anders die me misschien gerust kan stellen?

De eerste is een vrouw, de 2e kan een man zijn gezien de lichaamsbouw en vinnen maar qua kwaliteit vind ik hem erg matig.

Heb ze zojuist losgelaten, zal ze een paar dagen laten wennen en dan opnieuw foto's maken.

Misschien is het verschil dan beter te zien.

Op deze foto's lijkt het me een zeker vrouwtje en een waarschijnlijk vrouwtje.
Als ze een paar dagen in je bak zitten zal de kleur hopelijk wat terugkomen. Als je dan een nieuwe foto maakt, vermoed ik dat die meer duidelijkheid kan brengen.

dus als je een donkere hebt en een lichte dan heb je man en vrouw?

Lijken me vrouwtjes, als je in mijn album vd 70 liter kijkt zie je hoe een mannetje eruit ziet. Pagina 3 en 4 staan ze beide op.

jejachmi zei:
dus als je een donkere hebt en een lichte dan heb je man en vrouw?

Da's inderdaad kortweg het verhaal, �ls ze tenminste goed op kleur zijn.

Maar een man die niet op kleur is heeft vaak nagenoeg de zelfde kleur als een vrouw. Geslachtsverschil is dan te zien aan de lichaamsbouw (vrouw heeft rondere buik) of de vorm van de rug- en aarsvin (lopen puntig uit bij de man, rond bij de vrouw).
Maar dit geldt dan weer alleen bij volgroeide dieren.

Mijn mannetje heeft de zwarte streep niet en de vrouw wel, ik denk dat je hier twee vrouwen hebt...

Sjeff zei:
Mijn mannetje heeft de zwarte streep niet en de vrouw wel, ik denk dat je hier twee vrouwen hebt...
Vroeger dacht men idd dat mannen geen streep konden hebben maar dat kan dus wel degelijk...

Botia zei:
Sjeff zei:
Vroeger dacht men idd dat mannen geen streep konden hebben maar dat kan dus wel degelijk...

Oh en zo lang ben ik nog niet met de hobby bezig, maar hoe kan je het dan het beste herkennen Botia?

De vorm van de vinnen en de vorm van het lichaam.

En je moet er gewoon een oog voor hebben. En daarnaast Foto's zijn altijd moeilijke romdat niet iedereen een goed fotograaf is of goede fotocamera's bezit.

Waarom denk je dat juist dit gedrag op man en vrouw wijst Julian?

Is dit geen paringsgedrag dan?

Dat zeg ik niet, maar jij stelt dat het gedrag wijst op een man en vrouw, daar zul je dan toch een reden voor hebben? 😉

~ Ivo

Jaa daar ga ik vanuit. Is dit incorrect? ik ben zeker niet de expert hier😛

iemand? Moet ik alsnog terug naar de winkel ermee? omdat het 2 mannen zijn? of 2 vrouwen? wat is dit gedrag?

Oke, ik heb nieuwe foto's van de 2 vissen. Bij 1tje begint de ondervin een beetje donker te kleuren is dit normaal?

Vis 1 (met donkere ondervin):

1.jpg

Vis 2:

2.jpg

Ze zitten nu een maand in je bak, ik zou denken dat ze intussen op kleur zouden moeten zijn.
Als dat inderdaad zo is, dan heb je twee vrouwen.

Daarnaast zie ik bij beiden en wat bol buikje en bij geen van beiden puntig verlengde vinnen.

Ik denk dus dat je twee vrouwen hebt.
Nu maar hopen dat je LFS er nog ��n wil ruilen tegen een mannetje .....

Ik zou dan trouwens vis 2 houden, die vind ik er qua bouw wat beter uitzien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan