Wat is er nieuw

Honinggoerami mannetje en vrouwtje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter 593
  • Startdatum Startdatum
5

593

Guest
Ik heb vandaag als het goed is een koppeltje honinggoerami's gekocht. Ze doen niet vijandelijk tegen elkaar maar, wil toch zeker weten dat het een mannetje en een vrouwtje is. Zelf kan ik het niet herkennen. Misschien iemand met meer ervaring?

foto 1
895164_0_82_20141209_16.jpg

de 1 is groter dan de ander niet duidelijk te zien op de foto
foto 2
858959_0_82_20141209_16.jpg

foto 3 ( ik denk een mannetje)
774371_0_82_20141209_16.jpg

foto 4 ( ik denk een vrouwtje)
379732_0_82_20141209_16.jpg

Me gup en de goerami's mogen elkaar volgens mij ook niet echt. Gaat dit nog beter worden, moet ik even afwachten?

Ik ben natuurlijk niet echt een goerami-expert, maar ik kan hier (nog) niet echt iets van maken. Volgens mij zijn beide vissen te jong om het geslacht vast te stellen.

Dat ze niet echt overweg kunnen met guppen klinkt overigens wel logisch: van nature wonen ze zo'n 18.000 kilometer bij elkaar vandaan .....

Hoe groot zijn ze nu?

Guppen en goerami's is geen lekkere combi helaas. Niet zozeer vanwege die 18.000 km (ik heb dat niet gecheckt, neem het gewoon aan), maar vanwege het feit dat goerami's graag rust hebben in 'hun' waterlaag (bovenin) en guppen daar een beetje de druktemakers uithangen. Kun je verbetering verwachten? Ben bang van niet.

~ Ivo

Paddy.K.1966 zei:
Dat ze niet echt overweg kunnen met guppen klinkt overigens wel logisch: van nature wonen ze zo'n 18.000 kilometer bij elkaar vandaan .....

Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb ontzettend veel gezelschapsaquaria gezien waarin vissen die nooit bij elkaar in de buurt hebben gezeten gewoon goed met elkaar omgaan, zie deze pagina waar vissen uit Afrika, Zuid Amerika en Azi� gewoon vreedzaam bij elkaar zitten.

@ Topicstarter
Waarschijnlijk heb je de goudvorm van de honinggoeramie gekocht. Daarvan is het ontzettend moeilijk om buiten de paartijd het geslacht vast te stellen

Klopt het is de gold variant, de een is nu denk 2,5 cm en de ander ongeveer 3 cm.
Ik heb mijn gup (de enige die over was van de 5) appart gezet. Toen ik thuis kwam had me goerami een kapotte kieuw en de gup zat ze constant achterna.
Ik zie ook echt amper verschil tussen de goerami's behalve dat de een groter is.

Als ze in de paartijd zitten hoe kan je het dan zien? En wanneer komt eigenlijk een paartijd?

Voordat ze gaan paren zal de man eerst een bubbelnestje bouwen.
Temperatuur heeft een grote invloed (warm = sneller paren; niet dat continu warm houden aan te bevelen is)
Maar, 2,5 a 3 cm is nog best klein. Ik weet niet of je dan �berhaupt al geslachtsonderscheid kan zien. Het verlengen van de vinnen van de man moet dan nog gaan plaatsvinden.

~ Ivo

Ah ok� dankjewel! Ik krijg nu wel het idee dat het 2 mannetjes zijn ze zwemmen niet echt meer bij elkaar en als ze in elkaars buurt komen gaan de vinnen omhoog, ze vechten niet echt.. Moeten ze denk nog gewoon wennen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan