Hoogte temperatuur papegaai cichlide


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Hoi ik heb 2 papegaai cichlides...zitten nu op ongeveer 24,5graden. Volgens mijn lokale Aquarium winkel was dit genoeg. Maar als ik online zoek. En dan in het Engels zeggen ze minimaal 82 degrees. Dus ongeveer 27graden.

Op welke temperatuur hebben jullie ze zitten?

Ik moet er wel bij zeggen dat er platys, ancistrus en corydoras bij in zitten. En kwa planten java varens en wat voorgrond plantjes. De temperatuur moet ook goed voor hen te doen zijn.
 
Zelf kom ik diverse temperaturen tegen, van 24c tot 28c.
Sommige beweren dat ze bij hoge temperaturen minder sociaal worden bijvoorbeeld... blijft een hybride natuurlijk dus altijd lastig.

Als je m rond de 25c houd, moet het m.i. wel goedkomen.
 
Ja is heel verschillend online. Ze kweken wel beter bij hoger. Maar het schommelt bij mee tussen de 24,5 en 25 graden. Dus zou goed moeten zijn dan
 
Jezusss....kunt het misschien niet met.me eens zijn maar dit is gewoon kinderachtig. Kheb genoeg online gezocht en YouTube video's bekeken. En de meesten zeggen 55galon (201 liter) voor 3 papegaai cichlide...
Ik heb er 2 in die gaan in 200liter
Huh? ik had mijn post ge-edit omdat ik iets wou schrijven over het kweken van deze vissen, maar bij nader inzien dat dus niet heb gedaan
 
Ja had het verkeerd gelezen. Iets te snel op de teentjes getrapt. Sorry
 

Terug
Bovenaan