Wat is er nieuw

Hoogte verschil in bodem maken

Rubz

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2016
Leeftijd
35
Hallo,

Ik zie bij aquascapes vaak dat men een soort plastic schijfjes gebruikt om te voorkomen dat het grind na verloop van tijd gaat verzakken. Hebben jullie enig idee of ik hier gewoon plastic van bijvoorbeeld een cola fles kan gebruiken? En dan op maat knippen? Of is dit schadelijk?

Misschien nog andere alternatieven die zeker weten niet schadelijk zijn voor je waterwaarden.

Alvast bedankt,

Groeten Ruben

Wat ik wel eens tegen ben gekomen is stroken plexiglas (zelf hier ook ooit in de bak gehad). Deze kun je dan vervormen met een föhn en zo de lagen maken door ze in het grind te steken. Weet niet of het plastic van cola flessen weekmakers bevat om het soepel te houden..

Is meer dat je wortels niet doorgroeien. Als je bijvoorbeeld naaldgras als bodembedekker heb en een paadje in het midden dan loopt het naaldgras niet uit over je paadje heen.

Is meer dat je wortels niet doorgroeien. Als je bijvoorbeeld naaldgras als bodembedekker heb en een paadje in het midden dan loopt het naaldgras niet uit over je paadje heen.

Dat ook, maar voornamelijk om de bodem op zijn plaats te houden. Bedankt voor de reacties plexiglas is ook nog een idee inderdaad.

Ik weet niet in hoeverre daar weekmakers inzitten dus ga dat nog even na voor alle zekerheid.

zijn RVS matjes niks? die soms ook wel is onder zo´n mos matje zitten.

De stramien matjes worden ook veel gebruikt en kun je in de vorm knippen die je wilt.

http://gogostramien-webshop.nl/?-darice-plastic-stramien-7-mesh-*ultra-stiff*-*groot-vel*/

Ik moet nog altijd navragen of hier weekmakers inzitten, maar er zijn tal van you tube filmpjes waarin ze dit materiaal gebruiken voor van alles en nog wat in de aquaria. Dus ga er vanuit dat het wel goed zit. Ik gebruik wel de ultra stiff. Deze kun je nog gewoon iets buigen hoor, dus dat is wel fijn.

te laat, M'n tupperware bakje is al naar zijn grootje. Maar die stramien matjes kan ik zeker gebruiken als ik de riccia fluitans en weeping moss kan stekken. Hoop dat ik niets vergeten ben met de opstart. heb volgens mij alles gedaan.

Vandaag voor de zekerheid even een mail gestuurd met de vraag of ze de samenstelling van de stramien matjes voor me willen na kijken 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan