Wat is er nieuw

hoogvinkarper en molly

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dagnez
  • Startdatum Startdatum
D

dagnez

Guest
Hallo,

heb al een tijd een grotere aquarium aangeschaft van 125 l.
In deze aqua heb ik:

- koppel molly;
- koppel zwaarddrager;
- guppy's (1 m/3 v);
- koppel hoogvinkarper;
- chinsese algeneter;
- en de vis van me avatar ( vergeten hoe die heet);

De probleem is nu dat de hoogvinkarper mannetje valt me molly mannetje aan. Wat is het beste dat ik kan doen? Vermindert zijn dominantie als er nog aantal vrouwtjes bijkomen? Of zetten heb apart met alleen vrouwtjes bij?

Groetjes dagnez
 
Niet zo moeilijk. Een hoogvinkarper kan 18 cm worden en heeft dus een veel groter aquarium nodig (1,40 meter). Het is dus verstandig om daar een nieuw tehuis voor te zoeken
 
Dat wou ik juist vermijden..... maar als er geen andere oplossing te vinden is....
 
- koppel molly;
- koppel zwaarddrager;
- guppy's (1 m/3 v);
- koppel hoogvinkarper;
- chinsese algeneter;
- en de vis van me avatar

Dit is een drama bestand. Mollie's (vaak bestaarden met Hoogvinkarspers) en Hoogvinkarspers willen het vrij warmhebben 27-30 graden en een hoofdzakelijk plantaardig menu en een zouttoevoeging.

Terwijl de Chinese algeneter het koel wil hebben tussen de 16 en 22 graden en derest zit er tussen in.

125 liter is een 80cm bak is eigenlijk voor alles te klein behalve voor de Guppen.
 
Van Hoogvinkarpers houdt je het beste een man met meerdere dames.Maar omdat de mollie's ws bastaarden zijn van de Hoogvinkarper en andere molliesoortten ziet de man de mannelijke mollie aan voor een soort genoot.
 
Van Hoogvinkarpers houdt je het beste een man met meerdere dames.Maar omdat de mollie's ws bastaarden zijn van de Hoogvinkarper en andere molliesoortten ziet de man de mannelijke mollie aan voor een soort genoot.
 
en waarschijnlijk daarom valt die Molly aan. wat mijn aquarium betreft de watertemperatuur hou ik op 25/26 graden.
Is me eerste aquarium en bij speciaalzaak zeiden ze dat alle vissen kunnen in de water tussen 22 en 28 graad.
 
Ik denk dat ze bij die winkel swel van een goeie borrel houden anders zouden ze niet van die onzin uitkramen. Ook zitten op 1 na al je vissen te klein wat ook een serieus probleem is
 
Ok�, bedankt voor je hulp.

Groetjes
 
En wat ga je nu doen? De vis op je avater is trouwens een Synodontis reken maar op 15cm +.
 
Ja ben onlangs achtergekomen. en die is al 10 cm en was me verkocht als algeneter. Ga kijken naar een grotere bak. En vind het een hele mooie vis.
 
Algen eten doen ze niet. Maar het zijn wel erg mooie dieren, die stok oud kunnen worden.

Op eerste kerstdag is een bowlingbaan in mijn omgeving afgebrand, daar hadden ze een aquarium (6 meter lang) met een Synodontis die er al zeker vanaf begin jaren 90 zat. Helaas is dat dier ook omgekomen in de brand maar deze dieren kunnen dus erg oud worden.
 
Deze vissen zijn trouwens erg gesteld op het gezelschap van soortgenoten. Een forumlid hier heeft een exemplaar van 30 cm. Ze kunnen dus heel wat groter worden dan de 15 cm. die Botia aangeeft.
 
Nee, ze eten alles behalve algen. En de lekkerste vinden ze jonkies van guppy of molly.
 
En dat wist ik niet. En om twee te hebben moet ik veel grotere aquarium hebben. Voorlopig hou ik maar bij eentje.....
 
Jones zei:
Deze vissen zijn trouwens erg gesteld op het gezelschap van soortgenoten. Een forumlid hier heeft een exemplaar van 30 cm. Ze kunnen dus heel wat groter worden dan de 15 cm. die Botia aangeeft.
Omdat ik niet weet wat voor soort dit is zei ik ook 15cm +. Die op de bowlingbaan was ook al zeker rond de 25cm.
 
dagnez zei:
En dat wist ik niet. En om twee te hebben moet ik veel grotere aquarium hebben. Voorlopig hou ik maar bij eentje.....

Maar ook voor een is je aquarium te klein
 
Het is Synodontis eupterus.

dagnez zei:
En dat wist ik niet. En om twee te hebben moet ik veel grotere aquarium hebben. Voorlopig hou ik maar bij eentje.....
Twee is ook te weinig. Denk aan 5+ exemplaren. Als er niet twee in je bak passen past 1 er ook niet in. Voor deze vissen moet je denken aan een bak van 200 cm. Je doet ze er echt geen plezier mee om ze alleen te houden. Je kan er beter een ander thuis met soortgenoten in een grotere bak voor zoeken.
 
Mensen allemaal bedankt voor jullie informatie. En ben wel geholpen over me ''probleempje''. Molly mannetje heb ik, dankzij advertentie, geruild met vrouwtje. In me bak zit nu een mannetje hoogvinkarper en twee vrouwtjes. In me bak is wel rustiger geworden. Dank je wel voor jullie hulp.

Groetjes.
 
dagnez zei:
In me bak zit nu een mannetje hoogvinkarper en twee vrouwtjes. In me bak is wel rustiger geworden.

Maar die hoogvinkarper zit natuurlijk nog steeds te klein. Ook vissen zijn levende wezens die recht hebben op voldoende levensruimte
 
Mocht er iemand nog interesse hebben in 2 hoogvinkarpers. Ik heb er 2 waar ik een nieuw huis voor zoek. Het betreft een witte en een zwarte variant
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ja dat klopt en daar is het nu beter dan in huis
      Terug
      Bovenaan