Hoogvinkarper en waaierhandgarnaal


S

Sander zwarts

Guest
Goede avond

Ik heb een vraag.

Ik heb een juwel Lobo 200 en daar wil ik graag hoogvinkarper en waaierhand garnaal gaan houden is dit een combo die kan of zijn de vissen toch te druk.
Ik kan er wil info over vinden dat ze minden en boven zwemmers zijn maar niks over de combinatie met waaierhand garnalen

Ik hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt.
 
Oké dank je wel voor de snelle reactie, zijn Molly's dan een betere optie?
 
Maar dat de bak te klein is verbaast me een beetje er staat op meerdere plekken staat dat je een 200 liter bak nodig hebt maar dit klopt dus niet?
 
Maar dat de bak te klein is verbaast me een beetje er staat op meerdere plekken staat dat je een 200 liter bak nodig hebt maar dit klopt dus niet?
Het gaat niet alleen om de liters maar ook om de breedte van de bak. Een RIO 240 heeft netto zo'n 225 liter maar is wel 121 cm breed. Jouw bak is dacht ik 71 cm breed?

Edit: de vereiste lengte van de bak heeft met het gedrag van de vis te maken.
 
Ah zo heb ik het nog niet bekeken dank je zo kom ik nog eens iets te weten
 
Nu ben ik alleen nog wel benieuwd of de Molly dan een betere optie is?
 
Ook molly's zijn wat aan de grote kant voor een lido als je kijkt naar de maximumgrootte. Dan is een zwarte vorm van de Platy een betere optie, in ieder geval moet je bij alle levendbarenden rekening houden met de jongen. Zonder een soort roofvis zal je binnnen de kortste keren honderd platy's hebben, en wat dan? Zeker iets om over na te denken voor de aankoop.
 
Oké dat is ook nog een optie, en daar heb ik wel over na gedacht en er zijn al een paartje dwergcichliden aan wezich:thumbs:
 
Oké dat is ook nog een optie, en daar heb ik wel over na gedacht en er zijn al een paartje dwergcichliden aan wezich:thumbs:
Hoogvinkarpers wensen een vrij hoge temperatuur 26-30 graden en zeer hard alkalisch water met een zouttoevoeging. Ook is het menu hoofdzakelijk plantaardig. En een bakmaat van minimaal 120cm. Dus het was gene goed idee.

Ook veel Molly's hebben ongeveer dezelfde eisen.

Ook Platy's wensen hard water, een hoofdzakelijk plantaardig dieet en een temperatuur van rond de 22 graden. Door deze eisen zijn het ook geen geschikte medebewoners voor Dwergcichliden.
 

Terug
Bovenaan